1. Cand clasifica obiecte dupa criteriul latimii sau al inaltimii, inlocuieste termenii: lat – ingust, inalt –scund cu termenii: mare – mic (Exemplu: in loc sa spuna ca blocul e mai inalt, spune ca este mai mare sau in loc sa exprime ca strada este mai ingusta, spune ca este mai mica).
Deoarece nu si-a clarificat foarte bine ce inseamna: lat - ingust, inalt-scund, face confuzii.
Ce poti face ca parinte
- Ori de cate ori ai ocazia, explica-i copilului tau semnificatia acestor cuvinte. Insoteste explicatiile de exemple concrete, folosind obiecte/fiinte (un om inalt-scund, o sosea lata-ingusta).
- Cand observi aceste confuzii la copilul tau, reformuleaza, folosind termenul corect si explica-i caractersticile obiectelor la care te referi. Daca spune ca Mihai, colegul sau de grupa este mai mare, insista pe discutarea diferentelor legate de inaltime dintre ei doi si reformuleza corect folosind termenul mai inalt.
2. Nu ordoneaza obiectele corect, crescator sau descrescator, dupa criteriul dat (Exemplu: nu ordoneaza corect de la cel mai subtire la cel mai gros creion).
Este un lucru firesc ca la aceasta varsta sa observe cu dificultate diferentele de grosime, latime, inaltime dintre obiecte.
Ce poti face ca parinte
- Organizeaza jocuri cu obiecte, de exemplu, creioanele de colorat pentru lungime, semnele de carte pentru latime, carti pentru grosime, constructii din cuburi pentru inaltime. Cere-i copilului sa observe mai intai toate obiectele, dupa care sa aleaga obiectul cu care incepe si cu care se sfarseste sirul respectiv (exemplu: cel mai subtire si cel mai gros). Apoi, prin comparatie, plasati in sir celelalte obiecte. Intreba-l permanent cum este obiectul asezat anterior, fata de cel pe care l-a ales. Foloseste doar 3-4 obiecte la inceput, apoi poti introduce in joc mai multe obiecte.
Adauga tu primul comentariu: