Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa recunoasca forma, culoarea si marimea obiectelor din mediul inconjurator.
(Exemplu: aduce farfuria mare si rosie daca i se cere); - Sa identifice grupe sau multimi de obiecte dupa criterii date.
(Exemplu: dintre urmatoarele cuburi: 3 cuburi galbene - unul mare si doua mici, 2 cuburi albastre - unul mare, altul mic si 2 cuburi rosii – ambele mici, formeaza multimea cuburilor mari, daca i se cere); - Sa clasifice obiecte sau fiinte dupa un singur criteriu dat.
(Exemplul 1: dupa culoare: diferentiaza merele galbene de cele rosii; Exemplul 2: dupa marime: clasifica ursuletii de jucarie in ursi mari, ursi mici si ursi mijlocii); - Sa clasifice obiecte sau fiinte dupa diverse criterii simultan: forma si culoare; forma si marime; marime si culoare; forma, marime si culoare.
(Exemplu: dupa marime si culoare: clasifica cuburile in cuburi galbene, mici si cuburi mari, rosii); - Sa formeze grupe sau multimi de obiecte pe baza unor insusiri comune (forma, marime, culoare), luate in considerare separat sau mai multe simultan.
(Exemplu: selecteaza dintr-o multime de ciuperci pe cele mici si galbene); - Sa precizeze criteriile dupa care se face sortarea unei multimi de obiecte.
(Exemplu: spune am ales papusile mari, cu funde rosii).
Comentează: