Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa descrie si sa compare diferite obiecte din mediul inconjurator, care au lungimi, latimi, grosimi si inaltimi diferite, folosind expresii ca: “mai lung”, “mai putin lung”, “cel mai lung”, “mai scurt”, „mai gros”, „mai scund”, „la fel de inalt”.
(Exemplul 1: fularul sau este mai lat decat esarfa mamei; Exemplul 2: copacul din parc este mai inalt decat cel din fata casei; Exemplul 3: covorul din camera sa este cel mai gros; Exemplul 4: siretul de la adidasi este mai lung decat cel de la pantofi); - Sa ordoneze obiectele in sir crescator sau descrescator, dupa un criteriu dat: grosime, lungime, latime si inaltime.
(Exemplul 1: ordoneaza betisoarele de la cel mai scurt la cel mai lung; Exemplul 2: ordoneaza semnele de carte de la cel mai ingust la cel mai lat; Exemplul 3: ordoneazamorcovii cel mai gros la cel mai subtire); - Sa grupeze obiecte sau fiinte dupa un singur criteriu.
(Exemplu: dupa lungime: creion lung – creion scurt; dupa latime: curea lata –curea ingusta; dupa inaltime: baiat scund – baiat inalt; dupa grosime: copac gros – copac subtire); - Sa grupeze obiecte/fiinte dupa doua sau trei criterii simultan.
(Exemplul 1: dupa culoare - grosime: alege creioanele verzi si groase; Exemplul 2: dupa forma – lungime - grosime: alege florile cu tulpinile lungi si groase; Exemplul 3: dupa forma – grosime - inaltime: alege brazii inalti si grosi); - Sa precizeze criteriile de formare a grupelor sau multimilor de obiecte.
(Exemplu: exprima alegerea facuta astfel: „am ales creioanele albastre si subtiri”).
Adauga tu primul comentariu: