Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa compare doua grupe de obiecte si sa aprecieze dintr-o privire (fara sa le aseze in perechi sau fara sa le numere) unde sunt ”mai multe” sau ”mai putine”.
(Exemplu: sa compare o grupa de 2 sau 3 obiecte cu una de 7, 8 sau 9 obiecte si sa aprecieze „dintr-o privire” care este grupa mai numeroasa) - Sa uneasca printr-o linie fiecare obiect dintr-o grupa cu un obiect dintr-o alta grupa si sa spuna care grupa are mai multe sau mai putine obiecte.
(Exemplu: cand compara o grupa de flori cu o grupa de fluturi traseaza o linie intre fluture si floare, formand perechi o floare - un fluture, apoi spune care grupa are mai multe sau mai putine obiecte) - Sa folosesca expresiile corecte atunci cand compara multimi.
(Exemplu: „In prima grupa sunt tot atatea ciupercute cate veverite sunt in a doua grupa” sau „sunt mai multe/ mai putine avioane decat barcute”); - Sa explice de ce o grupa are mai multe, mai putine sau tot atatea obiecte decat o alta grupa.
(Exemplu: „cele doua grupe au tot atatea elemente/obiecte, pentru ca toate frunzele din grupa frunzelor au pereche in grupa gargaritelor, sau „grupa fluturilor are mai multe elemente/obiecte, pentru ca in grupa fluturilor a ramas un fluture care nu are pereche in grupa florilor”) - Sa formeze grupe egale de obiecte prin adaugarea sau eliminarea unui obiect dintr-una din cele doua grupe comparate.
(Exemplu: adauga masini in grupa masinutelor sau ia o papusa din grupa papusilor, pentru a fi tot atatea obiecte in fiecare grupa.) - Sa aprecieze cantitatea prin punere in perechi si in contexte de viata cotidiana curente. (Exemplu: cand asaza masa, sa realizeze corespundenta unu la unu: o farfurie – un pahar – un servetel – un tacam. Daca o farfurie nu are tacam, va sti ca mai trebuie sa mai adauge un tacam la masa).
Adauga tu primul comentariu: