1. Foloseste incorect expresiile pentru compararea a doua multimi (Exemplu: in loc sa spuna „multimea/grupa cu mai multe/putine/tot atatea elemente/obiecte” spune „multimea/grupa mai mare/ mica/egala”).
Cand multimile nu au tot atatea elemente, nu afirmam ca o multime este mai mare si alta mai mica, ci spunem ca multimea are mai multe/mai puine elemente/obiecte decat cealalta. Cand doua multimi au acelasi numar de elemente, spunem ca au tot atatea elemente/obiecte. Spunem ca doua multimi sunt egale, doar daca contin aceleasi tip si acelasi numar de elemente.
Ce poti face ca parinte
- De cate ori sesizezi ca foloseste gresit acesti termeni, reformuleaza tu corect. Folosirea unui limbajul corect, de cate ori se iveste prilejul, acasa sau in plimbarile din parc, va spori sansele ca acesti termeni sa fie retinuti mai repede. De exemplu, spune-i copilului ca la groapa de nisip sunt mai multe lopatele decat galetuse sau ca sunt tot atatea balansoare cate leagane.
2. Cand trebuie sa compare doua grupe, are tendinta de a numara obiectele din fiecare grupa si nu de a realiza corespondenta de unu la unu, punandu-le in perechi.
Aprecierea cantitativa prin punerea in perechi si realizarea corespondentei de unu la unu il ajuta pe copilul tau sa intelega conceptul de numar, adunarea si scaderea.
Ce poti face ca parinte
- Roaga-l pe copil sa te ajute cand gatesti. Cere-i sa-ti aduca atatea rosii cati ardei aveti pe masa, sa puna in farfurie mai multi castraveti decat rosii, sau sa spele mai putini ardei decat morcovi. Nu-l lasa sa numere obiectele, ci pune-l sa aprecieze la inceput global cantitatea (dintr-o singura privire), apoi sa verifice prin formare de perechi: o rosie -un castravete.
Adauga tu primul comentariu: