Stabileste cu dificultate daca un obiect apartine unei grupe de obiecte cand acesta are o legatura (chiar si mai indepartata) cu aceasta categorie (Exemplu: daca trebuie sa aleaga dintre: creion, radiera, carioca, lingura, pix si linie, doar obiectele de scris, va fi tentat sa aleaga si radiera si linia pentru ca a vazut ca uneori le folosim cand scriem)
Aceste dificultati sunt firesti pentru aceasta perioada de dezvoltare. La aceasta varsta invatarea nu se poate realiza decat cu sprijinul obiectelor sau al imaginilor, deoarece cunoasterea se construieste pe baza contactului direct cu lumea inconjuratoare. Copilul nu poate intelege legaturile dintre anumite lucruri, decat daca le vede (in realitate sau in imagini), daca are contact cu ele prin activitati si joc.
Ce poti face ca parinte
- Asigura-i cat mai multe experiente de viata prin care el sa foloseasca diverse obiecte, sa le denumeasca, sa le experimenteze utilitatea, caracteristicile, particularitarile. La prima vedere jocul lui pare a fi o ravasire de lucruri, prin mutarea jucariilor sau obiectelor dintr-o parte in alta. De fapt, asa invata copilul tau ca unele obiecte sunt usoare, altele grele, ca sunt facute din materiale diferite, ca sunt folosite de catre adulti in anumite scopuri, ca lumea e diversa si interesanta. Incurajeaza-i dorinta de descoperire. Invatarea prin descoperire este cel mai bun mod de a invata.
- Chiar daca e mic, implica-l in diverse activitati din casa: sortarea rufelor curate, stergerea fructelor dupa ce au fost spalate, punerea papucilor in perechi, asezarea veselei in sertar, prepararea aluatului pentru a face fursecuri cu forme diferite. Strecoara intentionat un lucru care nu ar trebui sa stea in acea gramada sau acel loc si cere-i copilului sa spuna ce nu e in regula. De multe ori va fi mai incantat sa faca toate acestea decat sa se joace cu trenuletul cu forme geometrice sau sa coloreze o fisa cu animale.
- Jocurile de rol sunt o ocazie foarte buna de a-l pune pe copilul tau sa spuna daca un obiect face parte dintr-o grupa de obiecte. Jocul „de-a bucatarul” (”de-a educatoarea”, ”de-a medicul”, ”de-a mecanicul”) presupune folosirea anumitor obiecte sau jucarii. Roaga-l pe copil sa spuna sau sa aduca obiectele de care aveti nevoie.
- Folosirea diverselor forme (inimioare, stelute, braduti, cercuri, patrate, mere etc.) pentru aluat, cascaval, banzeturi si legume sunt utile pentru a realiza grupe de obiecte pe baza unei insusiri comune (forma, marimea sau faptul ca au colturi sau nu). Dupa ce aluatul/cascavalul a fost taiat, copilul ia o bucata si trebuie sa o puna in grupa corespunzatoare.
Adauga tu primul comentariu: