Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa observe diferenta mare - mic la obiectele din mediul inconjurator.
(Exemplul 1: arata care este perna mare si care este cea mica; Exemplul 2: observa ca farfuria lui este mai mica decat cea la tatalui; Exemplul 3: prefera o anumita masina din magazin pentru ca este mai mare) - Sa identifice grupe de obiecte dupa marime.
(Exemplu: alege dintre doua sau mai multe grupe de jucarii pe cea care contine numai jucarii mici) - Sa formeze grupe de obiecte de aceeasi marime.
(Exemplu: dintr-o gramada de cuburi mari si mici, alege doar cuburile mici; Exemplul 2: încercuieste cu creionul doar florile mari) - Sa spuna ce este “la fel” şi ce este “diferit”, ce “se potriveşte” si ce nu “se potriveste” intre grupuri de obiecte.
(Exemplul 1: spune ca cele doua grupe sunt grupe de flori, dar una are flori mari, cealalta are flori mici; Exemplul 2: din mai multe grupe, le arata care pe cele cu obiecte mici: grupa bilelor mici, grupa ciupercilor mici etc) - Sa foloseasca in viata cotidiana cuvintele: mare – mic pentru a spune marimea obiectelor sau pentru a le compara.
(Exemplu: ”Am primit o masina mare.”; ”Masa mea e mica. Masa asta e mare.”; ”Eu vreau o papusa mai mare. Asta e mica.”).
Adauga tu primul comentariu: