Cand are de spus deosebiri si asemanari intre 2-3 grupe, vede doar asemanarile sau doar deosebirile. (Exemplu: daca i se cere sa spuna prin ce se aseamana si difera doua grupe: una cu ciuperci mari si alta cu ciuperci mici, va vedea doar deosebirea dintre ele: mari si mici, fara a acorda atentie formei prin care se aseamana: toate sunt ciuperci).
La aceasta varsta, deosebirile dintre obiecte se observa mai usor decat asemanarile. Cand copilul tau vede deosebirea dintre doua grupe de obiecte (mari si mici), chiar daca intre acestea exista si asemanari, el nu le mai sesizeza. La 3-4 ani, obiectele comparate sunt doar diferite, fara a mai fi si asemanatoare.
Ce poti face ca parinte:
- In primul rand, trebuie sa intelegi ca gandirea copilului tau evolueaza si are nevoie de timp. De aceea, nu trebuie sa-i ceri mai mult decat poate face. Il poti ajuta insa sa-si exerseze mintea, atentia si concentrarea. Dar toate acestea cu multa rabdare si obligatoriu prin joc.
- Fii un bun speculator de ocazii de invatare. Cand pregatesti masa, implica-l si pe el in asezarea servetelelor, a veselei sau in asezarea lucrurilor din camera sa: pernute, jucarii, carti. In timp ce el foloseste diversele obiecte, discutati despre caractersiticile acestora: culoare, marime, forma. Stabiliti care seamana si care difera.
(Exemplu: toate servetele au aceeasi marime si forma patrata, dar unele sunt galbene, altele albastre; cele patru pernute din camera sa sunt toate patrate, dar una este mare si trei sunt mici, au culori diferite: una alba, doua albastre si una este verde). - Citirea povestilor din carti cu imagini poate fi un bun prilej de a observa deosebirile si asemanarile dintre lucrurile ilustrate in paginile cartii.
Adauga tu primul comentariu: