Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa recunoasca insusiri comune dupa care pot fi grupate obiecte uzuale si jucarii in grupe. (Exemplu: isi recunoaste cartile intre alte carti din biblioteca, observa ca linguritele sunt mai mici decat celelalte obiecte de vesela)
- Sa formeze grupe de obiecte pe baza unui criteriu dat: culoarea obiectelor, utilitatea lor, forma lor.
(Exemplul 1: daca i se cere sa ia doar obiectele folosite in bucatarie, dintr-o multime de 5 obiecte: un polonic, o papusa, o farfurie, o razatoare si o un telefon, alege corect; Exemplul 2: daca i se cere sa ia doar obiectele cu care scriem, dintr-un grup de obiecte: creion, lanterna, carioca, pix, linie, capsator, alege corect) - Sa spuna din ce grup de obiecte face parte un anumit obiect uzual sau o jucarie. (Exemplul 1: spune ca mingea face parte din grupa jucariilor si nu a obiectelor de imbracat; Exemplul 2: asaza marul in cosul cu fructe, nu in cel cu paine sau cel cu rufe)
- Sa spuna ce lucru sau fiinta nu face parte dintr-o grupa data.
(Exemplu: cand este intrebat care nu se potriveste cu restul personajelor din sirul de imagini: o bunica, un baietel, un catel, o tanara si un bunic, arata spre catel) - Sa realizeze in viata cotidiana apartenete de obiecte/lucruri/fiinte la grupuri.
(Exemplul 1: isi recunoaste hainutele printre rufele proaspat spalate; Exemplul 2: stie ca locul unui obiect de gatit este in bucatarie, nu in dormitor; Exemplul 3: spune ca fularul nu sta in sertarul de sosete etc)
Adauga tu primul comentariu: