characters characters

8/14 - Punctuatia propozitiei
Clasa I    Romana

17 decembrie 2013   
Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:

  • Sa formuleze enunturi dupa imagini.
    (Exemplu: cand vede o imagine, formuleaza o propozitie relevanta despre acea imagine);
  • Sa puna in corespondenta cuvintele cu imaginile corespunzatoare.
  • (Exemplu: pune in corespondenta o imagine despre toamna cu cuvantul toamna);
  • Sa copieze si sa transcrie propozitii;
  • Sa utilizeze corect semnele de punctuatie (punctul, semnul intrebarii);
  • Sa delimiteze cuvintele in propozitii si sa desparta cuvintele in silabe.
    (Exemplu: Mirelaarealune. Mirela are alune.);
  • Sa citeasca silabele si cuvintele formate cu literele invatate;
  • Sa citeasca propozitii, respectand intonatia.
    (Exemplu: Mirela are alune.vs. Mirela are alune?)
  • Sa asocieze sunetul nou invatat (c, ă, l ) cu litera corespunzatoare;
  • Sa scrie literele, silabele, cuvintele si propozitiile, respectand liniatura caietului si incadrarea corecta in pagina (titlu, data, alineate);
  • Sa compuna cuvinte, folosind silabe date.
    (Exemplu: ca, me, nic, ra, ro – camera, mecanic, roca);
  • Sa completeze cuvinte cu silaba lipsa.
    (Exemplu: _sa; _mera).

Pentru a obtine performanta se recomanda ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:

  • Sa transforme propozitiile enuntiative in propozitii interogative si invers.
    (Exemplu: Cornel e la Măriuca? Cornel e la Măriuca.);
  • Sa formuleze intrebari, oral sau scris, pornind de la o propozitie enuntiativa.
    (Exemplu: Alina are un crin. Ce are Alina?).

Comentează:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu
  • Fără foto
    aurica    10.01.2017 - 20:58
    am doua propozitii si trebuie sa pun semnele de punctuatie dar nustiu unde sa le pun