Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa formuleze enunturi dupa imagini.
(Exemplu: cand vede o imagine, formuleaza o propozitie relevanta despre acea imagine); - Sa puna in corespondenta cuvintele cu imaginile corespunzatoare.
- (Exemplu: pune in corespondenta o imagine despre toamna cu cuvantul toamna);
- Sa copieze si sa transcrie propozitii;
- Sa utilizeze corect semnele de punctuatie (punctul, semnul intrebarii);
- Sa delimiteze cuvintele in propozitii si sa desparta cuvintele in silabe.
(Exemplu: Mirelaarealune. Mirela are alune.); - Sa citeasca silabele si cuvintele formate cu literele invatate;
- Sa citeasca propozitii, respectand intonatia.
(Exemplu: Mirela are alune.vs. Mirela are alune?) - Sa asocieze sunetul nou invatat (c, ă, l ) cu litera corespunzatoare;
- Sa scrie literele, silabele, cuvintele si propozitiile, respectand liniatura caietului si incadrarea corecta in pagina (titlu, data, alineate);
- Sa compuna cuvinte, folosind silabe date.
(Exemplu: ca, me, nic, ra, ro – camera, mecanic, roca); - Sa completeze cuvinte cu silaba lipsa.
(Exemplu: _sa; _mera).
Pentru a obtine performanta se recomanda ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa transforme propozitiile enuntiative in propozitii interogative si invers.
(Exemplu: Cornel e la Măriuca? Cornel e la Măriuca.); - Sa formuleze intrebari, oral sau scris, pornind de la o propozitie enuntiativa.
(Exemplu: Alina are un crin. Ce are Alina?).
Comentează: