Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa formuleze intrebari si raspunsuri pe marginea unui text si a imaginilor ce-l insotesc.
(Exemplu: dupa ce se uita pe imagini, formuleaza intrebari si raspunsuri ce au legatura cu textul); - Sa puna in corespondenta cuvintele cu imaginile corespunzatoare.
(Exemplu: traseaza corespondenta intre cuvantul masina si imaginea care reprezinta o masina) - Sa copieze si sa transcrie propozitii;
- Sa delimiteze cuvintele in propozitii si sa desparta cuvintele in silabe.
(Exemplu: stie cate cuvinte are o propozitie data si desparte corect toate cuvintele in silabe) - Sa citeasca silabele si cuvintele formate cu literele invatate;
- Sa citeasca propozitii respectand intonatia.
(Exemplu: Ionut este la scoala vs.Ionut este la scoala?); - Sa asocieze sunetul nou invatat (p, v) cu litera corespunzatoare.
(Exemplu: suntetul v este redat grafic de litera v); - Sa scrie literele, silabele, cuvintele si propozitiile respectand liniatura caietului si incadrarea corecta in pagina (titlu, data, alineate);
- Sa scrie corect cuvinte ce contin grupurile ci.
(Exemplu: cirese, picior, cioc); - Sa compuna cuvinte, folosind silabe date.
(Exemplu: compune cuvinte care sa contina silaba ci: cicoare, cinema, cireada); - Sa completeze cuvinte cu silaba lipsa.
(Exemplu: completeaza corect cuvinte care au o silaba lipsa: masi__, __s, __sture, etc)
Pentru a obtine performanta se recomanda ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa formuleze mai mult de o intrebare pentru o propozitie data.
(Exemplu: Valentina a venit la ora cinci.- Cine a venit la ora cinci? La ce ora a venit Valentina?); - Sa scrie, dupa dictare, si sa desparta in silabe cuvinte care au mai multe silabe sau contin grupuri de vocale, consoane duble, vocale duble.
(Exemplu: ciocolată, acces, alcool, alee, accent).
Adauga tu primul comentariu: