Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa formuleze raspunsuri la intrebari;
- Sa recunoasca tematica exprimata de poezii( poezii despre natura, poezii despre intamplari, poezii despre copilarie, despre meserii etc);
- Sa identifice(sa recunoasca) partile de vorbire invatate: substantivul, adjectivul, pronumele;
- Sa utilizeze partile de vorbire invatate in construirea propozitiilor, textelor.
(Exemplu: Formuleaza o propozitie cu grupul de cuvinte abur moale (substantiv+adjectiv) - Sub razele calde ale soarelui din pamant se ridica abur moale.); - Sa scrie o compunere cu sfarsit dat(incheiere), adica sa scrie inceputul si cuprinsul in functie de sfarsitul dat.
(Exemplu: Introducere-?Cuprins-? Incheiere(sfarsit)- De atunci, puisorul a ascultat-o pe mama lui si nu a mai plecat de unul singur in padure. Patania lui a fost cunoscuta de toti locuitorii ograzii.).
Pentru performanta, copilul va fi capabil:
- Sa foloseasca in compuneri dialogul, marcand corect interventia in dialog a unei persoane si a povestitorului
(Exemplu:
Dana a intrebat-o pe Ana daca vrea sa se joace impreuna.
Aceasta i-a raspuns cam aspru:
─N-am timp. Am de facut o tema. Timpul nu sta pe loc. Ai face bine sa-ti pretuiesti timpul, a mai adaugat ea incetisor.
De atunci, Ana nu a mai deranjat-o. Ba chiar, o ocolea cand o vedea. Dana o vedea pe prietena ei doar la scoala. Abia daca ii raspundea la salut.); - *Sa scrie compuneri in care foloseste cuvinte si expresii frumoase.
(Exemplu: Scrie o compunere in care sa folosesti expresiile: raze aurii, clopotei de argint, vrabiute gurese, vestitorii inaripati, ciripit vesel, inaltul cerului); - *Sa compuna textul unei invitatii trimise cu anumite prilejuri.
(Exemplu: Te invit la petrecerea pe care familia mea o va da sambata, 12 aprilie 2012, orele 18, cu ocazia zilei mele de nastere. Te astept la mine acasa, pe Aleea Trandafirilor, numarul 214.).
Adauga tu primul comentariu: