Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa formuleze raspunsuri la intrebari pentru textul citit;
- Sa identifice(sa recunoasca) pronumele: eu, tu, el, ea, noi, voi, ei, ele.
Exemplu:
Maria aduce niste carti. Ea lipeste pe ele etichete colorate.
ea→pronume, tine locul unei persoane
ele→pronume, tine locul unor obiecte, lucruri - Sa identifice pronumele personale si categoriile de numar si persoana.
Exemplu: Noi l-am chemat si pe Andrei. El a adus mingea de fotbal.
noi→pronume personal, persoana intai, numarul plural
el→pronume personal, persoana a treia, numarul singular - Sa identifice pronumele personal de politete, numarul si persoana acestuia:
Exemple:
- dumneata(persoana a doua, numarul singular)
- dumneavoastra(persoana a doua, numarul plural)
- dumnealui, dumneaei (persoana a treia, numarul singular)
- dumnealor(persoana a treia, numarul plural) - Sa foloseasca adecvat(potrivit situatiei) formule de:
- salut: Sarut-mana! Buna seara! Buna! Pa!
- prezentare: Ma cheama Anca. Sunt Gabi. Numele meu e Cora.
- solicitare: Va rog, as dori un ziar!
- de permisiune: Imi permiteti sa ma asez langa dumneavoastra? - Sa scrie o compunere cu inceput dat (Exemplu: Scrie o compunere pornind de la inceputul dat (introducerea):E dimineata. Ma indrept spre scoala. Astept cateva clipe la semafor. Ochiul rosu clipeste inca.Deodata, prin spatele meu, un scolar de clasa intai, grabit,.....).
Pentru performanta, copilul va fi capabil:
- Sa compuna texte(compuneri) bogate in idei. Introduce dialogul, foloseste pronume personale.
- Sa realizeze dialoguri imaginate in care utilizeaza formule de solicitare si permisiune originale, inspirate de situatie.
Adauga tu primul comentariu: