2. Copilul nu recunoaste adjectivele dintr-un text.
Exemplu:
Numai ochii caprui, umbriti de gene negre, aveau in ei cate-o mica floare de lumina.
Ce poti face ca parinte
- Provoaca-l sa spuna singur insusiri ale lucrurilor, fiintelor din jurul sau, calitati si defecte ale lui, ale altor persoane.
- Ce copil intelegator/destept, priceput, harnic, atent esti tu!
Vezi cate insusiri ai? - Vreau o minge mare, elastica si albastra.
Dar multe insusiri trebuie sa mai aiba! - A fost un film...tare, interesant.
- Gabi este un copil jucaus, neindemanatic, dar placut.
Bravo! I-ai gasit cele mai potrivite insusiri. - Mi-a placut zapada moale, pufoasa din care am facut bulgari mari.
Vezi, pentru bulgari zapada trebuie sa aiba anumite insusiri. Nu poti face bulgari dintr-o zapada inghetata. - Uite, am desenat un peisaj de iarna. Casele au acoperisuri albe, ferestrele luminate, copaci cu ramuri incarcate de zapada, o vrabiuta zgribulita, cerul instelat si luna galbena.
- Ca sa nu-l incurci, asaza adjectivele langa substantive ca sa faca mai usor legatura dintre ele. La teme, il poti ajuta daca ii mai spui ca adjectivul insoteste un substantiv, adica sta langa el si formeaza un grup de cuvinte (expresie frumoasa). De cele mai multe ori adjectivele se afla usor cu intrebarea ce fel de? Nu-l incurca, dimpotriva, il ajuta asa cum numaratul il ajuta la recunoasterea unui substantiv.
Exemplu:
cer albastru(ce fel de cer)
pere coapte(ce fel de pere?)
mama grijulie(ce fel de mama?)
fricosul iepuras(ce fel de iepuras?)
2. Pronunta gresit adjectivele cu ii.
Ce poti face ca parinte
- Exerseaza cu copilul pronuntia acestora in timpul discutiilor pe care le aveti. Va sesiza mai usor ii.
Exemple:
Uite, norii cenusii au acoperit tot cerul!
Pe caiet ai facut niste pete rosii. De unde?
Nu-ti plac pestisorii aurii din acvariu?
Ai niste prieteni tare hazlii! - Pronunta apasat ca sa le auda si sa le foloseasca si el corect in vorbire apoi in scriere.
Adauga tu primul comentariu: