Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa aleaga dintr-o grupa de obiecte cu diverse forme doar pe cele care au forma de patrat.
(Exemplu: intr-o imagine cu diverse obiecte, alege tabloul, cubul, batista pentru ca au forma de patrat); - Sa dea exemple de obiecte din mediul inconjurator care au forma de patrat.
(Exemplu: ”Perna mea are forma de patrat”; ”Cartea cu dinozauri are forma de patrat”; ”Ceasul lui tati este patrat”); - Sa formeze grupe de patrate dupa culoare sau marime.
(Exemplu: sa aleaga dintr-o multime cu diverse forme geometrice, mari si mici, de culori diferite, doar patratele mari sau patratele rosii); - Sa redea forma de patrat in diverse modalitati: desen, pictura, modelare.
(Exemplul 1: sa deseneze dupa un contur dat forma unui patrat mare, folosind carioca groasa, creion, pensula; Exemplul 2: sa aseze 4 betisoare, chibrituri, sticksuri, pentru a forma un patrat; Exemplul 3: sa deseneze in nisip sau faina forma unui patrat folosind betisorul sau degetul); - Sa foloseasca in viata cotidiana cuvantul ”patrat” atunci cand trebuie sa spuna forma unui obiect.
(Exemplu: ”Ceasul este patrat.”, „Tortul are forma de patrat.”).
Adauga tu primul comentariu: