Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa ordoneaze obiectele dupa marime.
(Exemplu: sa aseze mingile in sir, de la cea mai mica la cea mai mare sau invers); - Sa realizeze serii de obiecte (margele, boabe, bucaţi de hartie) folosind modele simple, pe baza criteriilor date.
(Exemplul 1: insira margele pe un sirag deja inceput, folosind o margica galbena - una rosie, respectand ordinea culorilor; Exemplul 2: insira margele pe un sirag deja inceput, folosind o margica mare – una mica, respectand ordinea marimilor); - Sa coloreze serii de desene sau figuri geometrice dupa un criteriu stabilit: forma, culoare, marime.
(Exemplul 1: coloreaza dupa un model dat: floare rosie - floare galbena - floare rosie-...; Exemplul 2: coloreaza dupa un model dat: patrat galben – cerc verde – patrat galben – cerc verde -...; Exemplul 3: coloreaza dupa un model dat: cerc mare rosu – cerc mic galben – cerc mare rosu -...); - Sa realizeze in viata cotidiana serii de obiecte pe baza unor criterii stabilite de el. (Exemplul 1: asaza jucariile de plus de la cea mai mica la cea mai mare; Exemplul 2: formeaza cu prietenii de joaca sirul crescator sau descrescator in functie de inaltimea copiilor; Exemplul 3: ordoneaza cartile in biblioteca de la cea mai inalta la cea mai scunda; Exemplul 4: construieste garduri alternand o piesa mare – una mica – o piesa mare -...; o placa patrata – un stalp – o placa patrata – un stalp... ).
Adauga tu primul comentariu: