Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa aleaga dintr-o grupa de obiecte cu diverse forme doar pe cele care au forma de cerc (Exemplu: intr-o imagine cu diverse elemente, alege mingea, soarele, ceasul pentru ca au forma de cerc);
- Sa dea exemple de obiecte din mediul inconjurator care au forma de cerc.
(Exemplu: ”Rotile de la masina au forma de cerc”; ”Pizza e ca un cerc”; ”Nasturele e un rotund/cerc”); - Sa foloseasca corect denumirea formei geometrice - cerc.
(Exemplu: cand i se cere sa spuna ce forma are ceasul, raspunde: ”cerc”, ”forma de cerc”); - Sa formeze multimi de cercuri dupa culoare sau marime.
(Exemplu: alege din mai multe cercuri si patrate, mari si mici, de culori diferite, doar cercurile mari sau cercurile rosii); - Sa redea forma de cerc in diverse modalitati: desen, pictura, modelaj, inscriptionare.
(Exemplul 1: deseneaza dupa un contur dat forma unui cerc mare, folosind carioca groasa, creion, pensula; Exemplul 2: modeleaza plastilina, coca, sarma, formand un cerc; Exemplul 3: deseneaza in nisip sau faina forma unui cerc, folosind betisorul sau degetul); - Sa foloseasca in viata cotidiana cuvantul ”cerc” atunci cand trebuie sa spuna forma unui obiect.
(Exemplul 1: spune ca pe tricou este desenat un cerc; Exemplul 2: tortul are forma de cerc etc).
Adauga tu primul comentariu: