Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa numere 1-3 obiecte, facand corect corespundenta intre numar si cantitate.
(Exemplu: cand i se cere sa spuna cati iepurasi vede in carte, ii numara astfel: in timp ce rosteste 1, 2, 3, arata cate un iepuras si spune ca sunt 3 iepurasi); - Sa rezolve probleme simple folosind obiecte concrete sau pe baza imaginilor, prin adaugare/extragere a unui obiect dintr-o grupa de maxim 3 obiecte.
(Exemplul 1: daca intr-o vaza sunt 2 flori, la care se mai adauga o floare, dupa ce le numara spune ca sunt in total 3 flori; Exemplul 2: daca in fructiera sunt 3 banane si manancat una, spune ca mai raman doua banane); - Sa gaseasca raspunsul la probleme in versuri folosind obiecte concrete sau pe baza imaginilor.
(Exemplu: ”Au inflorit azi in gradina mea/ O narcisa si o lalea./ Socotesc asadar,/ Cate flori sunt in total?” dupa ce le numara spune ca sunt in total 2 flori); - Sa gaseasa solutii in situatii problematice, intalnite in viata cotidiana.
(Exemplul 1: a luat doua mere de pe masa pentru a-i servi pe cei trei prieteni veniti in vizita si constata ca merele luate nu sunt suficiente, asa ca mai ia un mar din fructiera; Exemplul 2: a lasat in farfurie 2 fursecuri, la intoarcerea in camera observa ca in farfurie a mai ramas un fursec si intreaba ”Cine a mancat un fursec?”).
Adauga tu primul comentariu: