Copilul are tendinta de a folosi in vorbire numeralele asa cum numara: unu, doi, doisprezece. Nu le adapteaza situatiilor.
Exemple:
Zice 1 (unu) Decembrie/1 aprilie,/ 1 august in loc de Intai Decembrie/ intai aprilie/intai august;
Doi iunie/doi septembrie in loc de doua iunie/doua septembrie;
Ora doisprezece sau doisprezece flori in loc de ora douasprezece si douasprezece flori;
Ora douazeci si doi sau douazeci si doi de garoafe in loc de ora douazeci si doua/douazeci si doua de garoafe.
Ce poti face ca parinte
- Utilizeaza in exemple practice numeralele problema: unu-una, doi-doua si pe cele compuse care le contin (31-32...101-102...112, 122).
Exemple:
Cere-i sa-ti spuna ce are in penar, ce are pe birou sau in cutia cu jucarii. Pune-i pe masa fructe, legume, obiecte. Orienteaza-te asupra numeralelor amintite mai sus.
Sunteti pe strada(casa de la numarul 22 sau casa a douazeci si doua), intr-un magazin(pune in cos doua pachete, o sticla cu doi litri de apa), in autobuz(doi calatori, doua persoane, doua
calatorii). - Ia ceasul si intreaba-l diverse ore (foloseste un ceas confectionat din carton sa-ti arate ora doua dimineata, ora douasprezece, ora douazeci si doua, douazeci si una de ore). Nu ocoli exemplele pentru numeralele care nu-si schimba forma.
- Cititi numere de masini, numere de strazi, numere de blocuri care sunt parti din vorbirea noastra: tramvaiul 24, autobuzul 178, cinci paini-cinci covrigi, noua pisicute-noua catelusi).
Adauga tu primul comentariu: