Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa formuleze intrebari pentru raspunsuri date.
Exemplu: enunt dat:
A trait probabil in paduri.
intrebare formulata: Unde a trait? - Sa identifice (sa recunoasca) numeralul ca parte de vorbire.
Exemplu: Sunt elev in clasa a treia. La anul voi implini 10 ani. M-am nascut pe data de 12 ianuarie 2003.
Numeralele din text: a treia- numeral care exprima ordinea; 10, 12, 2003- numerale care exprima numere. - Sa pronunte corect numeralele.
Exemple:
10→zece
douazeci si cinci→25
12→ doisprezece
opt sute optsprezece→818
2003→ doua mii trei
patruzeci→ 40 - Sa faca acordul, in vorbire, cu substantivele in cazul unor numerale care isi schimba forma.
Exemple: Sareau coarda 2 baieti si 2 fetite.
In vorbire se face acordul: doi baieti si doua fetite. - Sa realizeze reclame pentru un obiect, un film, o jucarie, o carte folosind sloganuri atractive (enunturi care conving, atrag, trezesc interesul oamenilor)) si desene cat mai sugestive, potrivite.
Exemple de sloganuri: Ce gust delicios! Pisicutele ar dori sa cumpere Wiskas!
Cititi Jurnalul unui pusti! Cele mai nastrusnice momente din viata de copil!
Pixul Stie-tot te asteapta! Nicio tema nu-i rezista!
Pentru performanta, copilul va fi capabil:
- *Sa scrie corect, in enunturi si in texte proprii numeralele compuse.
Exemple: In clasa noastra sunt treisprezece fete si doisprezece baieti, in total suntem douazeci si cinci de copii. - *Sa citeasca articole din reviste pentru copii;
- *Sa prezinte altora cateva informatii despre o revista pentru copii( titlul, tematica revistei, informatii noi, jocuri etc).
Adauga tu primul comentariu: