Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul :
- Sa formeze numere naturale mai mici decat 1 000 000.
(Exemplu: 2 mii 6 sute si 1 unitate formeaza numarul 2 601) - Sa citeasca si sa scrie cu cifre si litere numerele naturale de la mai mici decat 1 000 000. (Exemplu: 52 372 – cincizeci si doua de mii trei sute saptezeci si trei)
- Sa compare numere naturale mai mici decat 1 000 000.
(Exemplu: 2 393< 27 455, 34 523 = 34 523, 889 213 > 869 213) - Sa ordoneze crescator sau descrescator un sir de 5 – 6 numere naturale date.
(Exemplu: 288, 3 834, 24 339, 193 583, 1 000 000); - Sa compuna si sa descompuna numerele naturale mai mici decat 1 000 000.
(Exemplu: compunere: 300 000 + 40 000 + 8 000 + 600 + 50 + 2 = 348 652; descompunere: 384 527 = 300 000 + 80 000 + 4 000 + 500 + 20 + 7); - Sa rotunjeasca numerele naturale mai mici decat 1 000 000.
(Exemplu: 2 318 rotunjit la ordinul miilor va fi 2 000, rotunjit la ordinul sutelor va fi 2300 si rotunjit la zeci va fi 2320); - Sa numere crescator si descrescator, cu start si pas dat, numere de la 0 la 1 000 000. (Exemplu: pentru a numara cu pasul 10 de la 67 880, va spune numerele: 67 890, 67 900, 67 910, 67 920);
- Sa foloseasca in exprimare termenii „ordin” si „clasa”.
(Exemplu: clasa unitatilor, clasa miilor, clasa milioanelor, ordinul 5, ordinul zeci de mii).
Pentru a obtine performanta, se recomanda ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa scrie numere care indeplinesc anumite cerinte.
(Exemplu: Scrie numarul stiind ca: are sase cifre, cifra unitatilor de mii este 2, cifra sutelor este 8, cifra zecilor de mii este 7, suma cifrelor sale este 27); - Sa compuna un sir dupa o regula construita de el.
(Exemplu: combina adunari (+100) si scaderi ( - 1000): 7 345, 7 445, 6 445, 6 545, 5545, 5 645, 4 645).
Adauga tu primul comentariu: