Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul :
- Sa recunoasca forme plane: patrat, dreptunghi, triunghi, cerc, poligon (o linie franta inchisa), punct, linie dreapta, segment de dreapta, linie franta, linie curba.
(Exemplu: denumeste forme geometrice atunci cand i se cere); - Sa deseneze forme plane cu sablon sau cu ajutorul trusei de geometrie (rigla, echer, compas).
(Exemplu: deseneaza cu compasul un cerc); - Sa recunoasca interiorul si exteriorul unei figuri geometrice.
(Exemplu: „Coloreaza cu galben interiorul triunghiului si cu rosu interiorul dreptunghiului.”); - Sa recunoasca in mediul inconjurator si sa descrie obiecte cu forme spatiale: cub, sfera, cilindru, con.
(Exemplu: recunoaste ca o cutie are forma de cub, un pahar are forma de cilindru, un coif are forma de con etc.), cu observarea varfurilor, muchiilor, fetelor; - Sa deseneze modele geometrice simple folosind simetria.
(Exemplu: deseneaza doua patrate simetrice si obtine un dreptunghi).
Pentru a obtine performanta, se recomanda ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa recunoasca cuboidul (forma spatiala) cunoscut si cu denumirea de paralelipiped dreptunghic, si sa-l descrie cu mentionarea fetelor, varfurilor, muchiilor.
(Exemplu: spune care sunt varfurile, muchiile, fetele unui cuboid.) - Sa rezolva probleme ce se rezolva prin mai mult de doua operatii si in care aplica cunostintele de geometrie.
(Exemplu: Un magazin de bijuterii a comandat la o fabrica ambalaje: 34 de cutiute in forma de cilindru, de 5 ori mai multe cutiute in forma de cub si de 2 ori mai putine cutiute in forma de cuboid decat cele cilindrice. Daca in prima saptamana s-au folosit 74 de cutii, cate cutii au mai ramas in magazin?)
Comentează:
34=cutii cilindrice
34x5=170 cutii cubice
34:2=17 cutii cuboide
34+170+17=121 cutii
121-74= 47 cutii ramase in depozit dupa prima saptamana
A/B=2/3
REZ,
A=35-B
35-B/B=2/3
3(35-B)=2B
105-3B=2B
105=2B+3B
105:5=B
B=21
A+21=35
A=35-21
A=14
B=21