Pentru a obtine performanta, se recomanda ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa rezolve probleme in care aplica adunarea, scaderea, inmultirea si impartirea in intervalul de numere corespunzator. (Exemplu: La un magazin s-au adus 5 cutii fiecare cu cate 15 mingi mari si de 3 ori mai putine mingi mici. S-au vandut mingile din 3 cutii. Cate mingi au mai ramas?
- Rezolvare: 1. Numarul mingiilor mici dintr-o cutie:
15 : 3 = 5
15 + 5 = 20
5 – 3 = 2
2 x 20 = 40); - Sa recunoasca situatiile concrete sau expresiile care presupun adunare, scadere, inmultire, impartire (Exemplu: cu atat mai mare/mic, de atatea ori mai mult/putin, sunt in total, au mai ramas etc.);
- Sa scrie rezolvarea unei probleme sub forma unui exercitiu cu mai multe operatii, folosind si paranteze rotunde (Exemplu: pentru problema de mai sus rezolvarea sub forma unei expresii/unui exercitiu este urmatoarea:(15 + 15 : 3 ) x 5 – 3 x 20 =);
- Sa demonstreze cunoasterea etapelor de rezolvare ale problemei (Exemplu:
- a)citirea enuntului problemei,
- b)intelegerea enuntului,
- c) analiza si schematizarea problemei,
- d)intocmirea planului logic,
- e) alegerea si efectuarea operatiilor corespunzatoare ideilor din planul logic);
- Sa foloseasca scheme simple, reprezentari grafice, desene, pentru a figura pe scurt datele si pasii de rezolvare ai unei probleme
(Exemplu de schema pentru problema prezentata anterior: - Sa gaseasca mai multe cai de rezolvare a unei probleme
(Exemplu: problema prezentata anterior poate fi rezolvata si in modurile urmatoare: - Sa rezolve probleme care contin termeni matematici (suma, termeni diferenta, descazut, scazator, produs, cat, deimpartit, impartitor etc)
(Exemplu: Descazutul este suma dintre triplul si jumatatea numarului 98, iar diferenta este produsul dintre sfertul numarului 48 si catul numerelor 30 si 10. Aflati scazatorul.) - Sa creeze probleme pornind de la numere si operatii date, pe o tematica data, asemanatoare cu una rezolvata anterior, dupa o schema data sau dupa un exercitiu, (Exemplu: Compune o problema care se rezolva prin urmatorul exercitiu: 314 + 6 x 8 + 5 x 7 = ?);
- Sa rezolve probleme cu notiuni de geometrie sau cu diferite unitati de masura pentru lungime, capacitate, masa, timp, valoare (Exemplu: Bunicul imprejmuieste cu gard viu un strat de flori de forma dreptunghiulara cu lungimea de 20 m si latimea de 4 ori mai mica. Cat va plati in total, stiind ca un metru de gard viu costa 2 lei?).
Comentează:10 comentarii
Rezolvare:
a- 789 =b
a- 945= c
b+c = a
De aici nu mai stiu,ma ajuta cinev