Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa inteleaga sensul unui cuvant in enunturi.
(Exemplu: Puiul s-a prins de vorbele blande ale vulpii. Adica puiul a inteles ca vulpea ii vorbea bland ca sa il pacaleasca; voia de fapt sa-l manance.); - Sa recunoasca ordinea faptelor dintr-un text narativ, in versuri sau in proza (textul prezinta intamplari);
Exemplu:
6. Cainele a ajuns mandria scolii.
1. Ciobanila insotea pe copii la plecarea spre casa.
2. Era uluit cand pleca cate un copil.
3. Astepta aprobarea invatatorului.
4. Ii apara pe copii impotriva altor caini.
5. Invatatorul ii aprecia munca. - Sa faca diferenta dintre sunete si litere: literele sunt semne grafice, scrise ale sunetelor.
(Exemplu: Pentru sunetul m scrie litera m.); - Sa recunoasca vocalele si consoanele (Vocalele a,ă, â,e, i, o, u se pronunta fara sunet de sprijin. Consoanele b, c, d, f, g, h, l, m etc se pronunta cu sunet de sprijin care se aude slab(bî, cî, dî, ka etc);
- Sa desparta corect in silabe cuvintele;
- Sa scrie corect cuvintele printr-o si printr-un in enunturi dictate sau scrise de el.
Pentru performanta, copilul va fi capabil:
- Sa ordoneze faptele dintr-un text narativ mai lung pe care il citeste sau i se citeste (un basm, o poveste).
Adauga tu primul comentariu: