Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa recunoasca titlul, autorul, alineatele;
- Sa recunoasca/sa foloseasca notiunile:coperte, fila, pagina, cotor, cuprins;
- Sa recunoasca tipurile de litere care apar in texte:
Litere de rand→Exemplu: cartile→ literele obisnuite care apar in tot textul.
Litere ingrosate→Exemplu: cartile→ litere folosite pentru a atrage atentia asupra unor informatii importante(apar mai rar in text).
Litere cursive
→Exemplu: Cartea cu Apolodor→ folosite pentru titluri(povesti, carti);
→Exemplu: cuvinte magice→ cuvinte din text asupra carora se atrage atentia
→Exemplu: Am sa ma razbun!→gandurile sau cuvintele spuse intocmai de persoane.
→Exemplu: Copile, fa o fapta buna in fiecare zi! → sfaturi
→Exemplu: Nu lasa pe maine ce poti face azi! → proverbe - Sa recunoasca poezia si partile ei componente: strofe, versuri;
- Sa stie sa citeasca texte scrise pe doua sau mai multe coloane;
- Sa aplice regulile de asezare corecta a textului in pagina caietului;
- Sa aplice regulile de scriere caligrafica: litere corecte pe spatiul dat, egale ca marime si putin inclinate spre dreapta; distanta mica intre cuvinte; aspect ingrijit al paginii de caiet.
Pentru performanta, copilul va fi capabil:
- Sa foloseasca in mod curent dictionare, enciclopedii(sa stie cu siguranta cum se folosesc);
- Sa scrie cu foarte mare acuratete(nu se abate de la regulile de scriere corecta si caligrafica).
Adauga tu primul comentariu: