1. Copilul are dificultati la impartirea cu rest. Exemple:
a) 7 : 2 = 1 rest 5 , aici greseste pentru ca nu cunoaste conditia restului.
b) 36:5=7 rest 1 1<7
Greseste comparand restul cu catul. Corecta fiind compararea restului cu impartitorul (1<2, 1<5)
Ce poti face ca parinte
- Daca sunteti trei persoane, ia 7 fructe si pune-l pe copil sa dea fiecarui membru al familiei cate doua. Intreaba-l cate i-au ramas. Restul de 1 fruct i-a ramas dupa impartirea celor 7 fructe cate doua la trei persoane. 1 < 2 deci nu mai poate da cate doua fructe.
- La rezolvarea temelor, de exemplu: pentru impartirea 36 : 5 il ajuti astfel:
- fie prin scadere repetata→36─5─5─5─5─5─5─5=1
→intreaba-l “De cate ori se scade 5 din 36? “sau
→ spune-i: “5 se cuprinde in 36 de 7 ori. Prin urmare, 36 : 5 = 7 rest 1 pentru ca 7 x 5 + 1 = 36.”
- fie poti folosi inmultirea→Ce numar inmultit cu 5 da cel mai apropiat produs de numarul 36
2. Greseste impartirile de tipul 212 : 2 = 16 in loc de 106 deoarece nu si-a insusit o etapa a algoritmului de calcul in scris:
212:2=162
2
12→nu rezolva 1:2=0
12
Ce poti face ca parinte
- Da-i 21 de lei (2 bancnote de 10 si 1 de 1 leu) si cere-i sa ia jumatate din suma pentru a plati o carte. Poate sa-ti dea doar o bancnota de 10. Cand rezolva oral 212:2 trebuie sa imparta pe rand 200, 10, 2, adica sutele, zecile, unitatile la 2 si obtine 100+5+1=106
Cand rezolva in scris, impartirea trebuie facuta astfel:
212:2=106
2
1→ 2 se cuprinde in 1 de 0 ori, scriu 0 la cat si inmultesc 0x2
0
12
12
=
Daca are de impartit 202 : 2, dupa impartirea 2 : 2 se face impartirea 0 : 2 = 0→se scrie 0 la cat ( la rezultatul impartirii)
Adauga tu primul comentariu: