6/15 - Aprecierea globala a cantitatii si aprecierea prin punere in perechi (in limitele 1-5)
Grupa mijlocie
Matematica
1. Dificultati in stabilirea echipotentei (cele doua multimi sa aiba tot atatea obiecte)
Ce poti face ca parinte
- Jucaţi jocuri de estimare a cantităţii. Cere-i, de exemplu, cand sunteti la bucatarie, sa iti aduca tot atatia morcovi cati ardei aveti pe masa. Pentru verificare, formati perechi: un ardei - un morcov;
- Cand asezi masa cere copilului sa te ajute. De exemplu, sa puna in fiecare farfurie de pe masa cate un castravete si cate o rosie. Sunt destule pentru toti? Ce trebuie sa facem sa avem fiecare in farfurie cate o rosie si cate un castravete?
2. Copilul are tendinta de a numara elemente din fiecare grupa pentru a afla unde sunt mai multe/ putine
Ce poti face ca parinte
- Ofera-i ocazii copilului pentru a compara doua grupuri de obiecte prin estimare. Pune-l sa ghiceasca: Avem mai multe mere decat banana, sau tot atatea? Ai mai multe masini sau mai multe cuburi? Pentru verificare formati perechi.
3. Copilul foloseste pentru compararea a doua multimi un limbaj matematic gresit: “multime mai mare/ mai mica/ egala”;
Ce poti face ca parinte
- Corecteaza limbajul copilului de fiecare data si spune-i sa repete corect dupa tine. Daca grupele nu au tot atatea obiecte, nu afirmam ca o grupa este mai mare si alta mai mica, ci spunem ca o grupa are mai multe/putine obiecte decat cealalta. Nu spunem ca grupele sunt egale ci spunem ca au tot atatea obiecte.
Copilul foloseste pentru compararea a doua multimi un limbaj matematic gresit: “multime mai mare/ mai mica/ egala”;
Adauga tu primul comentariu: