6/15 - Aprecierea globala a cantitatii si aprecierea prin punere in perechi (in limitele 1-5)
Grupa mijlocie
Matematica
Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa compare doua grupe si sa aprecieze global unde sunt mai multe/ mai puţine obiecte.
De exemplu, copilul are in fata doua fructiere. In prima sunt 2-3 mere, cealalta este plina si fara sa le numere, apreciaza in care fructiera sunt mai multe/ putine fructe; - Sa aprecieze prin punere in perechi, in limitele 1-5, unde sunt mai multe/ mai putine, tot atatea obiecte.
De exemplu, copilul compara grupa iepurasilor si grupa morcovilor, punand in dreptul fiecarui iepuras cate un morcov. El trebuie sa precizeze daca sunt mai multi/ mai putini sau tot atatia iepuri cati morcovi sunt; - Sa realizeaze corespondenta de unu la unu intre doua grupe si sa aprecieze care grupa are mai multe, mai putine obiecte sau daca au tot atatea obiecte, si sa o reprezinte grafic.
De exemplu, copilul formeaza perechi intre obiecte: o veverita - o aluna; o furnica - un greiere. Reprezentarea grafica se face prin trasarea unor linii de legatura; - Sa verbalizeze constatarile efectuate, folosind o terminologie corecta.
De exemplu, copilul motiveaza ca intr-o grupa sunt mai multe, mai putine, sau tot atatea obiecte:
a)„Pentru ca toate obiectele din grupa veveritelor au pereche in grupa alunelor, grupele au tot atatea obiecte (nici una dintre veverite nu a ramas fara aluna);
b)„Pentru ca in grupa furnicilor a ramas un obiect care nu are pereche in grupa greierasilor, grupa furnicilor are mai multe obiecte (o furnica a ramas fara pereche); - Sa gaseasca modalitaţile de stabilire a echipotentei(cele doua multimi sa aiba tot atatea elemente) : extragerea sau adaugarea unui element.
De exemplu, copilul trebuie sa adauge elemente in grupa furnicilor, sau sa extraga elemente din grupa greierasilor, pentru ca cele doua grupe sa aiba tot atatea obiecte.
Adauga tu primul comentariu: