5/15 - Constituirea de grupuri/ multimi, pe baza unor insusiri comune (forma, marime, culoare) luate in considerare simultan
Grupa mijlocie
Matematica
Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa grupeze obiectele de aceeasi forma/marime/culoare, la inceput tinand seama de un singur criteriu, apoi de mai multe simultan.
(Exemplu: sorteaza dintr-un cos plin cu fructe si legume, merele care au culoarea galbena); - Sa grupeze obiectele dupa doua-trei criterii simultan (forma-marime; forma-culoare, forma-marime-culoare).
(Exemplu: sorteaza jucariile si formeaza grupa masinutelor albastre, grupa cuburilor rosii de marime mijlocie sau grupa cercurilor mari si galbene); - Sa recunoasca obiectele care nu pot face parte din grupa formata.
(Exemplu: observa deosebirile si inlatura dintr-o grupa de animale salbatice, un animal domestic); - Sa recunoasca si sa explice asemanarile si deosebirile dintre grupuri.
(Exemplu: deosebeaste grupa pasarilor de curte de grupa pasarilor salbatice si asaza o rata in grupa pasarilor de curte si o barza in grupa pasarilor salbatice, spunand de ce face asta). - Sa clasifice obiecte/fiinte după diverse criterii (culoare, forma, marime, lungime etc) sau prin numirea unei proprietati comune.
(Exemplu: face clasificari intuind asemanarile si deosebirile, fara sa ii spui criteriul, ci doar la sugestia de a pune impreuna obiectele care seamana); - Sa spuna de ce un obiect apartine unei grupe date.
(Exemplu:observa asemanarile si pune un morcov in grupa legumelor si o para in grupa fructelor spunand ca sunt fructe si, respectiv legume);
Adauga tu primul comentariu: