characters characters

5/15 - Constituirea de grupuri/ multimi, pe baza unor insusiri comune (forma, marime, culoare) luate in considerare simultan
Grupa mijlocie    Matematica

27 noiembrie 2013   
1. Copilul intampina dificultati in a forma grupe dupa caracteristici luate simultan: forma-marime; forma-culoare, forma-marime-culoare.

Ce poti face ca parinte

  • La inceput faceti grupari/clasificari considerand un singur criteriu (de exemplu: doar forma – alegeti doar masinile). Numai cand si-a insusit bine aceste notiuni, poti trece la grupari/clasificari dupa doua criterii simultan (de exemplu: forma si – alegeti doar masinile mari si rosii)
  • Profita de orice ocazie si caracterizeaza obiectele cu ajutorul a doua insusiri: Iata un pod lung si ingust, o carte mare si groasa, un ardei lung si rosu etc.
  • Cere-i sa grupeze anumite obiecte: creioane, legume, jucarii etc., in functie de 2 caracteristici comune. De exemplu: sa aseze intr-un raft toate prosoapele lungi si albe si in celalalt toate prosoapele scurte si galbene.


2. Nu recunoaste obiectele care nu pot face parte din grupa formata

Ce poti face ca parinte

  • Prezenta-i, de exemplu, trei imagini, doua asemanatoare si una diferita: 2 flori si o insecta. Stabiliti impreuna ca cele doua flori se potrivesc in grupa florilor, insecta insa nu.
  • Continua cu alte trei imagini (doua obiecte care se potrivesc si unul care nu se potriveste).
  • Cand copilul stapaneste seriile de trei imagini poti trece la serii de patru imagini, in care o imagine nu se potriveste cu celelalte trei.
  • In ultimul stadiu, poti renunta la imagini sau jucarii si sa folosesti doar cuvinte. Cuvantul care nu se potriveste cu celelalte 2-3 cuvinte trebuie sa fie usor de detectat.


3. Copilul nu explica asemanarile si deosebirile dintre grupuri.

Ce poti face ca parinte

  • Copiii pot sa clasifice inainte de a poseda un limbaj specific. Trebuie sa insisti pe intelegerea expresiilor de tipul: punem impreuna, clasificam, sortam, merg impreuna.
  • Copiii inteleg aceste cuvinte, insa, la aceasta varsta, nu le pot utiliza ei însisisi pentru a caracteriza sau motiva ceea ce au facut. Limbajul specific acestor activitati se va perfectiona incepand cu grupa mare.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu