Intampina dificultati in stabilirea grupei cu mai multe/mai putine obiecte (Exemplu: cand i se cere sa aleaga grupa cu mai multe obiecte, primul impuls este acela de a numara obiectele din fiecare grupa, si chiar daca face acest lucru nu reuseste sa stabileasca care este multimea cu mai multe obiecte).
Exercitiile repetate de numarare a obiectelor pentru a afla cate sunt intr-o grupa, il fac pe copil sa creada ca aceasta este cea mai buna cale de a afla care este grupa cu mai putine sau mai multe obiecte, dintre doua grupe de obiecte date. Iar cand cele doua grupe de obiecte au un numar apropiat de obiecte (o grupa cu 2 obiecte si o grupa cu 3 obiecte) ii este greu sa aleaga grupa cu mai multe sau mai putine obiecte dupa ce a numarat, deoarece nu asociaza inca numarul cu cantitatea corespunzatoare. Desi arata ca stie sa numere pana la 3, numarul 3 nu inseamna pentru el si cantitatea de 3 obiecte.
Ce poti face ca parinte
- Camera plina cu jucarii, fructiera cu diverse sortimente de fructe, curtea pot oferi numeroase prilejuri de a compara grupe de obiecte prin estimare, adica dupa o singura privire, fara a le numara. La inceput, da-i sa compare grupe de obiecte la care diferenta cantitativa este evidenta (exemplu: o nuca si trei castane; doua banane si cinci mere). Apoi, exerseaza cu grupe de obiecte apropiate numeric (o masina si doua casute; doua mingi si trei cosuri), dar ai grija ca elementele celor doua multimi sa aiba dimensiuni apropiate. A-l pune sa compare o grupa de 2 mingi cu una de 3 nuci, il pune in dilema, deoarece diferenta de marime dintre obiecte il poate incurca.
- Cand faceti cumparaturi impreuna, comparati diverse cantitati de alimente, stabilind care sunt mai multe si care mai putine.
(Exemplu: in cosul de cumparaturi ai pus: 3 iaurturi si 1 pachet de unt, intreaba-l care sunt mai multe/mai putine).
Adauga tu primul comentariu: