characters characters

Prietenii imaginari si lumile imaginare – cat de frecvent apar in randul copiilor

07 august 2019    |   1196 vizualizări

Varsta: 3 - 6 ani, 6 - 11 ani.

lumi paralele imaginare
Stii cu siguranta despre fenomenul prietenilor imaginari ai copilului, care „apar” la prescolari, dar ai auzit de lumi imaginare paralele create de copii? Daca cel mic iti povesteste despre un taram magic sau o lume paralela pe care doar el o cunoaste si o descrie in detaliu, nu e cazul sa te ingrijorezi. Este doar un semn ca ai un copil creativ.


Citeste si:

Prietenii imaginari ai copilului. Mituri frecvente


Cum cresti un copil creativ

 
Fenomenul lumilor imaginare create de copii a fost mai putin studiat decat fenomenul prietenilor imaginari, dar este mai frecvent decat s-a crezut, arata doua studii din 2018. Realizate cu ajutorul a 77, respectiv 92 de copii cu varsta intre 8 si 12 ani, cercetarea arata ca aproximativ 17% dintre copii pot descrie lumi imaginare complexe. Acesta este intervalul de varsta asociat cel mai des cu fenomenul lumilor imaginare.

Autoarea studiului, Marjorie Taylor, profesor de psihologie in cadrul Universitatii Oregon, a studiat prietenii imaginari si lumile imaginare ale copiilor de peste 25 ani. „Este un fenomen pozitiv, asociat cu creativitatea si capacitatea de a construi povesti si nu este atat de rar intalnit. Copiii care isi imagineaza lumi paralele creeaza povesti foarte complexe, pe care se bucura sa le spuna si altora.”, arata autoarea.

Studiile initiale asupra lumilor imaginare au fost realizate apeland la amintirile adultilor despre propria copilarie. Studiile actuale au implicat copiii in mod direct. Copiii participanti la studiu au fost intervievati in legatura cu prieteni imaginari sau lumi imaginare. Atunci cand raspunsurile copiilor atingeau un anumit nivel de complexitate, acestia erau incurajati sa ofere mai multe detalii despre lumile paralele pe care si le-au imaginat. In primul studiu, din cei 77 copii participanti, 16 baieti si 20 de fete au declarat ca au prieteni imaginari si 44 dintre copii au declarat ca isi imagineaza un loc imaginar, pe care il pot descrie. Dintre cei 44 copii, 6 baieti si 7 fete au descris in detaliu lumi imaginare complexe.

Fiecare copil a descris o lume imaginara diferita, insa toate descrierile au inclus detalii despre mediul inconjurator (paduri, lacuri, pesteri etc.), despre locuitorii lumii imaginare (animale, oameni etc) si despre componente mistice, precum fantani din care curge miere, de exemplu.

Copiii au participat si la teste de creativitate legate de abilitati sociale, precum si la evaluari ale capacitatii de intelegere a limbajului.

Al doilea studiu a repetat probele celui de-al doilea, dar a inclus si evaluari ale controlului impulsurilor, a memoriei de lucru si o sarcina de creativitate sociala. De aceasta data, 16 copii dintre cei 92 au descris lumi paralele si 51 dintre cei 92 au declarat ca au un prieten imaginar.

Copiii care au descris lumi imaginare complexe nu au obtinut rezultate mai bune la testele de intelegere verbala sau de memorie de lucru, dar au avut un nivel mai scazut al controlului impulsurilor. La fel ca in primul studiu, copiii care si-au imaginat lumi paralele au oferit si sfarsituri mai creative la povesti decat copiii care nu si-au imaginat lumi paralele.

Un alt rezultat interesant al studiilor este ca de multe ori, lumile imaginare sunt create de mai multi copii, impreuna: „Am crezut ca lumile imaginare sunt o chestiune privata. In mod surprinzator, acest lucru nu a fost adevarat in toate cazurile. Crearea unei lumi imaginare poate fi o activitate sociala. Deseori, copiii colaboreaza in construirea de lumi paralele imaginare.”, arata autoarea studiului.

Sursa: ScienceDaily.com 


*Sursa foto: Freepik.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu