characters characters

Joaca si invatarea la gradinita

Cand ii ajuta gradinita pe copii: mai multa joaca si libertate, mai putina invatare traditionala

28 ianuarie 2020    |   878 vizualizări

Varsta: 3 - 6 ani.

joaca si invatarea la gradinita
La gradinita, copiii ar trebui sa se joace mai mult, sa invete facand si sa fie incurajati sa se ajute reciproc, pentru a creste sansele unor rezultate scolare mai bune si pentru a incuraja dezvoltarea autocontrolului si a capacitatii de concentrare a atentiei. Acestea sunt concluziile unui studiu realizat de Universitatea din British Columbia.

Citeste si:

Vrei sa cresti un copil sanatos? Lasa-l sa se joace mai mult

Joaca pentru stiinta: care sunt jocurile care dezvolta abilitatile spatiale ale copiilor


Aceasta abordare a curriculum-ului pentru gradinita aduce si alte avantaje: copiii se bucura mai mult de invatare, educatoarele se bucura mai mult de predare, iar bullying-ul, respingerea sociala si epuizarea cadrelor didactice sunt reduse.


„Inainte ca un copil sa aiba capacitatea de a sta jos pentru perioade lungi si de a absorbi informatiile asa cum sunt prezentate in mod traditional in scoli, acesta are nevoie sa i se dea voie sa fie activ si incurajat sa invete prin experimente.”, arata Dr. Adele Diamond, autoarea principala a studiului. „Oamenii de toate varstele invata mai bine facand decat ascultand ce li se spune.”

Studiul a evaluat eficienta unui curriculum numit Tools of the Mind, folosit in mai multe gradinite, pentru 351 de copii. La baza acestui curriculum sta ideea ca dezvoltarea socio-emotionala si imbunatatirea autocontrolului sunt la fel de importante ca predarea continutului si abilitatilor academice. Programul pune accentul pe rolul pe care il are joaca dramatica in consolidarea functiilor executive (abilitati precum autocontrolul, atentia, memoria de lucru, flexibilitatea cognitiva, rationamentul si planificarea).


Autoarea studiului arata ca functiile executive sunt necesare pentru invatare si sunt deseori asociate mai puternic cu nivelul de pregatire pentru scoala decat coeficientul de inteligenta. Studiul a scos in evidenta pentru prima data faptul ca joaca sociala (cu mai multi copii) are un rol in dezvoltarea functiilor executive la copii intr-un mediu real de invatare (nu in laboratoare de cercetare).


Concluziile studiului au aratat ca acest program imbunatateste semnificativ abilitatile de scris, functiile executive si dezvoltarea socio-emotionala a copiilor. In plus, cadrele didactice au declarat ca in cadrul programului copiii s-au ajutat reciproc mai des si au dezvoltat mai putine „bisericute” decat copiii care nu au fost inclusi in programul Tools for Mind. De asemenea, cadrele didactice participante la program s-au declarat mai entuziasmate pentru munca lor si mai energice decat cadrele didactice care au predat dupa un curriculum traditional – care s-au declarat epuizate.


„M-am bucurat sa vad progresul imens facut de elevii mei in privinta scrisului si cititului. Nu am avut niciodata asa multi copii care sa stie sa scrie doua-trei propozitii pana la sfarsitul gradinitei. De asemenea, m-am bucurat sa vad copiii entuziasmati de invatare si gradinita. Le-au placut atat de mult toate activitatile noastre incat multi copii nu voiau sa lipseasca de la gradinita chiar daca erau bolnavi.”, arata o educatoare participanta la studiu.


Sursa: ScienceDaily.com


*Sursa foto: Freepik.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu