Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa formuleze propozitii dupa imagini.
(Exemplu: alcatuieste o propozitie dupa o imagine data); - Sa delimiteze cuvintele in propozitii si sa desparta cuvintele in silabe.
(Exemplu: stie din cate cuvinte este formata o propozitie si desparte in silabe oricare cuvant din propozitie); - Sa stabileasca pozitia sunetelor a, u, m in cadrul cuvintelor, silabelor (sunetul se afla la inceputul, in interiorul sau la sfarsitul cuvantului);
Exemplu - Sa asocieze sunetul invatat cu litera.
(Exemplu: sunetul a este redat grafic de litera a); - Sa identifice literele a, A, m, M si u, U , de tipar si de mana;
- Sa scrie literele a, A, m, M si u, U pe spatiul dat, respectand liniatura caietului si incadrarea in pagina;
- Sa desparta in silabe cuvinte, atat oral, cat si in scris.
(Exemplu: desparte oral cuvantul lampa, apoi il desparte si in scris);
Pentru a obtine performanta se recomanda ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa alcatuiasca propozitii in care toate cuvintele sa aiba acelasi numar de silabe.(Exemplu: Mara merge incet.);
- Sa alcatuiasca propozitii cu cat mai multe cuvinte care incep cu aceeasi litera.
(Exemplu: Fata fierarului Fanel fierbe fasole fara foc fiindca focul face fum.).
Comentează: