Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa initieze dialoguri, construind corect enunturi, cu accent pe pronuntia corecta, clara a cuvintelor.
(Exemplu: initiaza dialoguri despre jucaria sau activitatea preferata); - Sa delimiteze cuvintele in propozitii.
(Exemplu: stie din cate cuvinte este formata o propozitie); - Sa desparta cuvinte in silabe.
(Exemplu: desparte corect in silabe cuvinte date); - Sa identifice pozitia sunetului cerut in cadrul cuvantului: la inceputul, in interiorul si/sau la sfarsitul cuvantului.
(Exemplu: ramura – sunetul a se afla in interiorul si la sfarsitul cuvantului); - Sa formuleze propozitii alcatuite din cuvinte care incep cu acelasi sunet.
(Exemplu: Ana are alune. Mama munceste mult.); - Sa alcatuiasca propozitii dupa reprezentare grafica data;
- Sa reprezinte grafic cuvintele, silabele si sunetele
- Sa identifice silaba/silabele in care se afla sunetul cerut.
(Exemplu:Sunetul e se afla in prima si in a doua silaba) - Sa scrie elemente grafice premergatoare care faciliteaza scrierea literelor.
(Exemplu: zala (pe un spatiu si pe doua spatii), bucla (pe un spatiu si pe doua spatii), carligul, ovalul, semiovalul, noduletul (pe un spatiu si pe doua spatii), biciul). - Pentru a obtine performanta, se recomanda ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa sesizeze si sa reprezinte grafic toate sunetele cuvintelor date:
Exemplu:
Comentează:
Multumesc