1. Intampina probleme la scaderea cu trecere peste ordin.
Cand trebuie sa scada numere care presupun trecerea si peste ordinul unitatilor si peste cel al zecilor si sutelor, se rezuma doar la una din ele. Tinde sa faca scaderea de jos in sus (scade incorect cifrele mai mici din cele mari). Ex. 623 - 289=466
Ce poti face ca parinte
- Ajuta-l sa descompuna fiecare numar in sute, zeci si unitati.
Ex. 623 - 289 =
600 + 20 + 3 – (200 + 80 + 9) =
600 + 20 + 3 – 200 – 80 – 9 =
Impreuna, scadeti intai sutele:
600 + 20 + 3 – 200 – 80 – 9 =
400 + 20 + 3 – 80 – 9 =
Descompuneti 400 in 300 + 100 pentru a putea scadea 80 dintr-un numar cunoscut.
300 + 100 + 20 + 3 – 80 – 9 =
300 + 20 + 20 + 3 – 9 =
300 + 11 + 20 + 3 = 334
- Intotdeauna se incearca sa se ajunga la calcule deja cunoscute. Cel mai eficient este, insa, calculul in scris:
623 –
289
334
Calculul incepe intotdeauna de la cifra unitatilor, adica de la dreapta spre stanga.
2. Se incurca la aflarea numarului necunoscut in cele doua situatii: a – 568 = 296 si 890 – a = 175
Ce poti face ca parinte
- In prima situatie, a – 568 = 296, compara necunoscuta cu un portofel in care ai avut o suma de bani, ai luat 568 lei si ti-au ramas 296 lei. Cati lei ai avut in portofel la inceput? a = 568 + 296 a = 864
- In a doua situatie, 890 – a = 175, in portofel ai avut 890 lei din care ai cheltuit o suma si ti-au ramas 175 lei. Cati lei ai cheltuit? a = 890 – 175; a = 715
Adauga tu primul comentariu: