characters characters

11/12 - Recapitulare finala
Clasa a IV-a    Matematica

25 noiembrie 2013   
1. Copilul nu poate rotunji (aproxima) numerele naturale in intervalul 0 – 1 000 000. Exemplu: greseste la rotunjirea la ordinul miilor a numarului 248 678.

  • Pentru a intelege cum se face aproximarea numerelor naturale la diferite ordine, pune-l pe copil sa scrie numarul respectiv si sa sublinieze ordinul la care trebuie efectuata aproximarea, astfel:
    248 678
    Pune-l pe copil sa încercuiasca cifra ordinului urmator celui subliniat, astfel:
    248 678

    Explica-i ca, daca cifra incercuita este 5, 6, 7, 8 sau 9, numarul se rotunjeste prin adaos, astfel:
    249 000
    Daca cifra incercuita ar fi fost 0, 1, 2, 3 sau 4, numarul s-ar fi rotunjit prin lipsa, astfel:
    248 000
  • O alta modalitate prin care il poti ajuta pe copil sa inteleaga cum se realizeaza corect rotunjirea numerelor naturale este utilizarea axei numerelor, prin reprezentarea numerelor pe axa. Exemplu: Pentru a rotunji numarul 23 479 la ordinul sutelor, vom reprezenta numerele pe axa astfel:

2. Copilul nu poate rezolva probleme cu grad de complexitate mai mare, in care trebuie sa aplice metoda grafica .
Exemplu:
Dintr-o livada s-au cules 380 kg de fructe: mere,  prune si pere. 2/5  din cantitatea perelor este egala cu 1/4  din cantitatea merelor si cu 1/3  din cantitatea prunelor. Cate kilograme de fructe s-au cules de fiecare fel?

  • Roaga-l pe copil sa citeasca problema de cateva ori, apoi cititi-o pe unitati logice, adica pe fragmente mici, pana o intelege. Discutati pe marginea textului problemei: Poti pune copilul „sa deseneze”, adica sa reprezinte grafic datele problemei, asa cum o „vede” el. De corectitudinea reprezentarii datelor si a relatiilor dintre acestea depinde corectitudinea rezolvarii problemei. Trebuie sa il ajuti din cand in cand pentru ca reprezentarea sa fie corecta:

    Numai dupa ce copilul a inteles relatiile dintre datele problemei poate trece la rezolvarea propriu-zisa, adica la redactarea planului de rezolvare si efectuarea operatiilor necesare:
    Numărul partilor egale, a caror suma este 380:
    5 + 8 + 6 = 19
    Valoarea unei parti egale:
    380 : 19 = 20 (kg)
    Cantitatea de pere:
    5 x 20 = 100 (kg)|
    Cantitatea de mere:
    8 x 20 = 160 (kg)
    Cantitatea de prune:
    6 x 20 = 120 ( kg).

 Apoi, ii poti cere sa compuna o problema asemanatoare, pastrand tematica dar schimband valorile numerice sau pastrand valorile numerice si schimband tematica.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu