Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa formuleze enunturi dupa imagini (pronuntia trebuie sa fie clara si corecta).
- Sa scrie elemente grafice pregatitoare care faciliteaza scrierea literelor: linia pe un spatiu, grupul de linii si punctul; linia pe doua spatii (rand si suparand, rand si subrand), respectand incadrarea in pagina si in rand;
- Sa reprezinte grafic propozitii formate dintr-un cuvant, doua sau trei cuvinte, prin segmente de diferite culori. (colorarea segmentelor ii ajuta pe cei mici sa faca diferenta dintre propozitie, cuvant, silaba – cu segmente negre reprezinta propozitia, cu segmente albastre – cuvintele, cu rosu – silabele, iar cu cerculete - sunetele );
Exemplu: Maria invata.
Ionut este cuminte. - Sa identifice numarul de cuvinte dintr-o propozitie si sa stabileasca pozitia unui cuvânt in cadrul unei propozitii.
(Exemplu: Ioana citeste o carte interesanta. Propozitia are cinci cuvinte. Cuvantul Ioana este la inceputul propozitiei. - Sa selecteze propozitiile corecte din enunturi date.
(Exemplu.: dintre propozitiile: Mihai citeste mereu.si Cristina ii da o carte lui Ioana, spune ca prima este formulata corect).
Comentează: