characters characters

7/19 - Povestirea dupa un plan a unor texte de mica intindere
Clasa a IV-a    Romana

23 decembrie 2013   
Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:

  • Sa extraga ideile principale dintr-un text narativ.
    (Exemplu: extrage ideea principala sub forma unui titlu, a unei propozitii enuntiative, sau a unei propozitii interogative);
  • Sa transforme secventele dialogate in povestire.
    (Exemplu: face trecerea de la vorbirea directa la vorbire indirecta cu folosirea adecvata a timpurilor verbelor);
  • Sa povesteasca oral un text narativ sau a un fragment din text, cu mentionarea elementelor de detaliu.
    (Exemplu:dezvolta ideile principale intr-un sir de enunturi, legate prin inteles);
  • Sa povesteasca, in scris, dupa planul de idei, un text cunoscu.
    (Exemplu:are o exprimare scrisa corecta, clara, nuantata in care integreaza cuvinte si expresii noi);
  • Sa realizeze compuneri dupa un plan (propriu sau plan dat) de idei.
    (Exemplu: realizeaza compuneri originale si creative).
  • Sa faca diferenta intre planul simplu de idei si planul dezvoltat – povestire.
    (Exemplu: stie ca planul simplu de idei este alcatuit din ideile principale extrase din text, planul dezvoltat surprinde esentialul din text, dar contine unele amanunte);
  • Sa formuleze ideile unui plan, pornind de la un set de imagini date, pentru redactarea unei compuneri.
    (Exemplu: formuleaza planul de idei sub forma de titluri, sub forma unor propozitii enuntiative sau interogative. La redactarea compunerii, copilul dezvolta fiecare idee principala intr-un sir de enunturi cu inteles logic, completand compunerea cu elementele de amanunt din fiecare ilustratie);
  • Sa scrie lizibil, corect din punct de vedere ortografic si sa utilizeze corespunzator semnele de punctuatie la redactarea in scris a povestirii unui text narativ.

Pentru a obtine performanta, se recomanda ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:

  • Sa povesteasca fragmente din texte de mare intindere, texte care fac parte din lectura particulara a copilului.
    (Exemplu: povesteste oral, selectand aspectele esentiale ale textului lecturat, aceasta povestire avand rolul de a dezvolta vocabularul, de a regla ritmul vorbirii, de a exersa inlantuirea logica a ideilor, de a vorbi fara emotie in fata unui auditoriu).

Comentează:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu
  • Fără foto
    Mihai    15.12.2019 - 16:12
    Sall
  • Fără foto
    LamaZ    20.02.2019 - 20:25
    Uuuuuuuu mersi