Utilitatea jocului: stabilirea ordinii operatiilor matematice
Materiale folosite: magneti de preferat sub forma cifrelor 1-4, tabla magnetica pe care sunt scrise operatii matematice (cu paranteze si toate operatiile invatate)
Explicatii inainte de joc:
Parintele ii explica copilului ca un exercitiu matematic in care exista paranteze (patrate, rotunde) si operatii matematice (de inmultire, impartire, adunare, scadere) este asemenea unei mari familii.
Asa cum intr-o familie, gradele de rudenie s-au stabilit in functie de legaturile de sange dintre membrii acesteia, in functie de cat de importanta este acea legatura, asa si intr-un exercitiu, ordinea efectuarii operatiilor matematice s-a stabilit in functie de importanta acestora.
Desfasurarea jocului:
Copilul impreuna cu parintii impart magnetii in mai multe categorii. Fiecare magnet va lua locul unui membru al familiei, astfel:
- magnetii cu cifrele 1 reprezinta parintii (rude de grad I)
- magnetii cu cifrele 2 reprezinta bunicii (rude de grad II)
- magnetii cu cifrele 3 reprezinta unchii (rude de grad III)
- magnetii cu cifrele 4 reprezinta verii primari (rude de grad IV)
Mai departe, copilul impreuna cu parintii vor forma pe tabla magnetica, cu ajutorul magnetilor, legatura dintre magneti si elementele dintr-o operatie matematica:
- magnetii cu cifrele 1 (parintii) reprezinta parantezele rotunde
- magnetii cu cifrele 2 (bunicii) reprezinta operatiile de inmultire si impartire care se efectueaza in ordinea intalnita
- magnetii cu cifrele 3 (unchii) reprezinta parantezele patrate
- magnetii cu cifrele 4 (verii primari) reprezinta operatiile de adunare si scadere care se efectueaza in ordinea intalnita
Pentru a verifica daca partenerul de joc, copilul, a inteles explicatiile premergatoare jocului, parintii si copilul scriu pe tabla magnetica un exercitiu in lant, apoi pun in dreptul operatiilor si a parantezelor, magnetii cu cifrele corespunzatoare ordinii efectuarii operatiilor.
Exemplu:
Varianta:
In lipsa magnetilor, copilul impreuna cu parintii pot colora cu diferite culori operatiile matematice in ordinea in care se efectueaza. Inainte de a colora, jucatorii stabilesc impreuna o legenda pentru fiecare culoare.
Exemplu: Se va colora cu rosu zona care trebuie sa fie prima efectuata in cadrul exercitiului, cu verde a doua zona de rezolvare, cu albastru a treia zona si cu galben a patra zona.
Autor:
Costina Nicola
Instructional Designer INTUITEXT
Adauga tu primul comentariu: