1. Nu respecta ordinea efectuarii operatiilor. Copilul procedeaza astfel:
Exemplul 1:
10 ─ 5 + 3 = 10 ─ 8 = 2
Exemplul 2:
2 + 3 x 5 = 5 x 3 = 15
Ce poti face ca parinte
- Pe masa sunt 10 carti. Pune-l pe copil sa ia 5 dintre ele si sa spuna operatia aritmetica efectuata (10 – 5 = 5), apoi sa mai adauge pe masa 3 dintre cartile luate mai devreme (5 + 3 = 8). Pasul urmator este sa spuna operatiile pe care le-a efectuat respectand ordinea acestora: mai intai scaderea si apoi adunarea: 10 ─ 5 + 3 = 5 + 3 = 8
Repetati regula: Intr-un exercitiu ce contine numai operatii de acelasi ordin, acestea se efectueaza in ordinea in care sunt date.Pregatiti micul dejun. Pune-l pe copil sa aseze pe 3 tartine cate 5 masline, iar 2 masline lasa-le pe o farfurioara. Explica-i ca la masa sunt 2 masline (pe farfurioara) plus inca de 3 ori cate 5 masline (pe tartine) si ajuta-l sa calculeze numarul total al maslinelor, astfel:
2 + 3 x 5 = 2 + 15 = 17
Repetati regula: Intr-un exercitiu cu mai multe operatii, vom efectua mai intai operatiile de ordinul al doilea (inmultirile si impartirile), apoi operatiile de ordinul intai (adunarile si scaderile).
2. Copilul nu analizeaza mai intai exercitiul, el se grabeste sa efectueze calculele, fara sa observe ca poate aplica proprietati ale operatiilor, care usureaza rezolvarea, in expresii de tipul (45x17─24:8x12) x 0=?
Ce poti face ca parinte
- Scrie cu el o lista pentru cumparaturile ce le vei face: 2 sticle de ulei, 3 pachete de zahar, 6 cutii cu cereale. Intreaba-l cate bucati sunt. Pe toate le vrei de zero ori. Prin urmare nu mai avea rost sa faca o lista, sa adune ca apoi sa inmulteasca cu 0.
- Cand are teme, dintr-o privire observa ca o paranteza se inmulteste cu 0, deci rezultatul este 0.
Comentează:3 comentarii
5÷308=924
Este bine sau am gresit ordinea???