Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa recunoasca si sa denumeasca cifrele de la 1 la 10.
(Exemplu: spune corect cifrele fie ca sunt asezate in ordine crescatoare: 1,2, 3, fie ca sunt asezate pe sarite: 5,8,3) - Sa numere corect in ordine crescatoare şi descrescatoare sau de la un numar dat.
(Exemplu: numara „inainte“ de la 6 la 10 si „inapoi” de la 9 la 3) - Sa alcatuiasca sirul crescator de la 1 la 10, intelegand „cresterea” cu un element de la un numar la urmatorul.
(Exemplu: numarul 7 este alcatuit din 6 obiecte la care se mai adauga unul); - Sa descopere cifra care lipseste intr-un sir dat.
(Exemplu: din sirul 4, 5, …., 7, 8, spune ca lipseste 6) - Sa scrie cifrele de la 1 la 10, cu sau fara ajutor.
(Exemplu:scrie peste modelul punctat al cifrei sau, in spatiu liber, scrie cifre fara sprijin) - Sa puna in corespondenta cifra cu cantitatea de obiecte si invers.
(Exemplu: cifrei 9 ii asociaza o multime cu 9 obiecte, iar unei multimi cu 7 obiecte ii va corespunde cifra 7) - Sa compuna/descompuna un numar de la 1 la 10, gasind cat mai multe variante. (Exemplu: imparte 4 mere lui Teo si Anei astfel: Ana primeste 3 mere, Teo primeste 1 mar sau Ana primeste 2 mere, Teo primeste 2 s.a.m.d.)
- Sa aplice in viata cotidiana cunostintele invatate.
(Exemplul 1: cand imparte bomboanele cu prietenii descompune un numar dat de bomboane; Exemplul 2: cand compara doua gramezi de mere, le numara si decide care e numarul mai mare si afla care e gramada cu mai multe mere).
Comentează: