Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa identifice, sa citeasca si sa scrie (cu cifre) numerele de la 0 la 100.
(Exemplu: Scrie, dupa dictare, numerele 34, 66, 83, 97, 100); - Sa reprezinte, cu ajutorul numaratorii sau prin obiecte (betisoare, bile etc) numere naturale din intervalul 0 – 100.
Exemplu: reprezinta zecile cu ajutorul bilelor rosii si unitatile prin bile albastre: numarul 36 se reprezinta astfel:
- Sa compuna si sa descompuna numerele de la 0 la 100 in zeci si unitati.
Exemplu: 78 este format din: 7 zeci si 8 unitati
- Sa compare numere naturale de la 0 la 100, folosind expresiile „mai mic”, „mai mare”, „egal” si semnele de relatie <, > sau =.
- (Exemplu: Numarul 53 este mai mic decat numarul 90. 53 < 90; Numarul 79 este mai mare decat 35. 79 > 35; Numarul 48 este egal cu 48. 48 = 48.);
- Sa numere crescator si descrescator din 1 in 1 , 2 in 2, din 3 in 3 etc.
(Exemplu: Numara crescator, din 3 in 3, de la 27 la 48.); - Sa completeze siruri numerice după reguli date.
(Exemplu: 95, 90, 85, 80,.... sau 11, 22, 33, ...); - Sa identifice vecinii unui numar si rasturnatul acestuia.
(Exemplu: numarul dat este 58, vecinii sunt 57 si 59, iar rasturnatul numarului este 85); - Sa selecteze numerele pare sau impare dintr-un sir de numere date.
(Exemplu: Subliniaza numerele impare: 15, 22, 30, 37, 39, 42, 81, 90.).
Pentru a obtine performanta, se recomanda ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa descopere regula si sa completeze siruri de numere.
Exemplu: - Sa gaseasca numerele de tipul , unde a si b indeplinesc anumite conditii.
(Exemplu: Scrieti toate numerele naturale de forma, unde a este mai mic decat 6, dar mai mare decat 4 si b este o cifra para, mai mare decat 3. ab = 54, 56, 58).
Comentează: