Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa masoare diferite obiecte, folosind unitati nestandard (palma, pasul, degetul, cotul, lungimea bratului, pahare, sticlute de plastic etc.) si unitati de masura standard (centimetrul, litrul).
(Exemplu: Masoara lungimea bancii cu creionul sau cu rigla gradata, iar capacitatea unei oale cu o cana sau un vas gradat) - Sa aleaga instrumentele potrivite pentru masurarea lungimii in centimetri (rigla gradata), a capacitatii vaselor (vasul gradat), a timpului (ceasul, calendarul).
(Exemplu: Cu ce masuram lungimea unui caiet? Masuram lungimea caietului cu rigla.) - Sa estimeze lungimea unor obiecte, masa unor corpuri, capacitatea unor vase, durata unor actiuni, valoarea unor obiecte.
(Exemplu:„ Cartea are 3 palme lungime.”) - Sa foloseasca expresii ca: mai lung, mai greu, mai usor, mai scurt, mai inalt, mai scund, mai tarziu, mai devreme etc.
(Exemplu: Copacul este mai inalt decat copilul.) - Sa ordoneze obiecte dupa dimensiune, masa, capacitate.
(Exemplu: Marul este mai usor ca pepenele, dar e mai greu decat o pruna.) - Sa rezolve probleme practice, folosind unitatile de masura.
(Exemplu: taie o panglica in bucati de 30 cm, deseneaza pe o linie trasata pe asfalt floricele din 20 in 20 de centimetri) - Sa localizeze in timp evenimente cotidiene, folosind expresiile: inainte, dupa, in timp ce. (Exemplu: Inainte sa mancam, ne spalam pe maini)
- Sa citeasca ora fixa si jumatatile de ora pe ceas.
(Exemplu: Este ora 9:30. Este ora 21:30.) - Sa enumere zilele saptamanii.
(Exemplu: Zilele saptamanii sunt: luni, marti, miercuri, joi, vineri, sambata, duminica) - Sa denumeasca lunile anului.
(Exemplu: Lunile anului sunt: ianuarie, februarie, martie ...) - Sa foloseasca calendarul.
(Exemplu: Ce zi a saptamanii va fi pe 30 martie?).
Adauga tu primul comentariu: