8/10 - Adunarea si scaderea numerelor naturale de la 0 la 100, fara trecere peste ordin
Clasa I
Matematica
Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa efectueze adunari si scaderi cu numere de la 0 la 100, fara trecere peste ordin.
(Exemplu: 23 + 51 = , 79 – 46 = ) - Sa rezolve probleme cu doua operatii.
(Exemplu: O carte de colorat are 97 de pagini. Irina coloreaza 25 de pagini cu animale si 21 de pagini cu plante. Cate pagini mai are de colorat Irina?) - Sa foloseasca limbajul matematic (termen, suma, total, diferenta, cu ... mai mare/mic, mai mult/putin cu ...,) in rezolvarea si compunerea exercitiilor si problemelor.
(Exemplu: Aflati unul dintre termenii adunarii stiind ca celalalt termen este 22, iar suma 59.) - Sa compuna probleme dupa un exercitiu dat.
(Exemplu: exercitiu: 25 + 42 = Ionut are 25 de cuburi, iar Marius are cu 42 de cuburi mai mult. Cate cuburi are Marius?) - Sa citeasca si sa completeze tabele cu date obtinute in urma unor calcule.
(Exemplu: Prezenta elevilor intr-o zi de scoala este: - a) Cati baieti au fost la scoala?
- b) Cate fete au fost la scoala?
- c) Cati elevi de clasa intai au fost prezenti?
- d) Cati elevi de clasa a doua au fost prezenti?);
- Sa afle numarul necunoscut dintr-o adunare sau scadere, folosind modelul balantei Exemplu:
Pentru a obtine performanta, se recomanda ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa compuna probleme cu doua operatii dupa un exercitiu dat.
(Exemplu: exercitiu: 89 – 23 – 22 =?. Corina are 89 de ilustrate. Ii da Anei 23 de ilustrate si Mariei 22 de ilustrate. Cate ilustrate mai are Corina?) - Sa afle numarul necunoscut intr-un exercitiu cu doua operatii.
(Exemplu: 24 + 12 + a = 78, 96 – 52 – m = 12, p – (14 + 33) = 11).
Adauga tu primul comentariu: