Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa foloseasca corect numeralul cardinal de la 1 la 5: unu, doi, trei, patru, cinci. (Exemplu: cand este intrebat cati ani are, raspunde: Patru, sau spune ca papusa are doi ochi);
- Sa formuleze corect numeralul ordinal, intre limitele 1-5, cu toate formele sale: primul/prima, al doilea/a doua,…., al cincilea/a cincea.
(Exemplu: spune a cata este sala de clasa din gradinita, unde are grupa: Este a doua sala.) - Sa gaseasca pozitia unui obiect, dintr-un sir de 1-5 obiecte, in functie de numeralul ordinal specificat.
(Exemplu: coloreaza a patra floare sau aduce prima carte de pe raft); - Sa foloseasca, in viata cotidiana, numerale de la 1 la 5, facand corect acordul cu substantivul pe care il precede.
(Exemplu: Eu am primit două masini/doi roboti; El sta la prima casa/primul bloc; Aceasta e a doua inghetata/al doilea sendvis?);
Comentează: