characters characters

7/13 - In lumea povestirilor
Clasa a III-a    Romana

08 ianuarie 2014   
1. Copilul nu recunoaste substantivele comune care apar intr-un text.
Exemple:
apa, carte, fuge, barca, trist, bucurie, mama, bunica, pisicuta, verde, dulce, canta, ploi, caise.
Numarari:
o apa-doua ape
o ploaie-doua ploi
o bucurie-doua bucurii
fuge-?(nu se poate numara)
trist-?
verde-?
dulce-?
canta-?


Ce poti face ca parinte

  • Lucreaza pentru inceput cu obiecte. Sa le ia in mana, sa le simta.
    Exemplu: Da-i o carte. Posibil dialog cu copilul:
    Ce ai in mana?
    O carte.
    Iti mai dau una. Cate carti ai?
    Doua carti.
    Deci ai spus asa: o carte-doua carti. Tu ai numarat. Cand spui doar carte ai spus un cuvant din vorbire care se numara. Asa se verifica substantivele: prin numarare.
  • Deci, sa numere fiecare cuvant daca ii este greu sa tina minte ce exprima substantivul (nume de lucruri, fiinte, fenomene, stari). Lucreaza astfel si alte cuvinte folosind obiecte familiare copilului. El va recunoaste mai usor substantivele care denumesc obiecte, fiinte cunoscute lui. Multe substantive comune denumesc lucruri, fiinte palpabile (pe care le poti atinge, vedea).
  • Atentie la substantivele proprii: acestea nu se numara. Copilul trebuie sa stie ca numele de tari, de fiinte, de orase pe care le scrie cu litera mare sunt substantive proprii.


2. Greseste scrierea cuvintelor cu vocale duble:
alee→a-le-e
scriitor→scri-i-tor
zoologie→zo-o-lo-gi-e


Ce poti face ca parinte

  • Pronunta cat mai apasat vocalele duble. Copilul scrie asa cum pronunta, deci cum aude.
  • Cuvantul alee poate fi citit pe indicatoarele din parcuri, in denumirile multor strazi, pe harta unui oras, intr-o adresa.
  • Cuvantul scriitor il gasiti in muzee, parcuri sau in denumirea unor strazi.
  • Jucati-va pronuntand astfel de cuvinte pe silabe pentru fixarea lor.
  • Da-i copilului un dictionar ca sa afle mai multe cuvinte ce contin vocale duble si sa vada scrierea lor.


3. Greseste scrierea substantivelor terminate cu ii sau iii.
Exemple
gresit→Zapada a acoperit pomi.
corect→ Zapada a acoperit pomii.


Ce poti face ca parinte

  • Da-i exemple din vorbirea obisnuita. Atrage-i atentia asupra unor anunturi lipite pe oriunde in care gasesti multe cuvinte scrise gresit. Mai degraba vede greselile altora, decat pe ale sale. Dar poate invata din aceste corecturi.
    Ai ciorapi curati?(te referi la niste ciorapi)
    Adu-mi, te rog, ciorapii la spalat!(te referi la toti ciorapii)
  • Ma doare un ochi.
    Ma dor ochii.
    (amandoi ochii)
  • Ai uitat sa-ti inchei doi nasturi.(niste nasturi)
    Ai uitat sa-ti inchei nasturii.(toti nasturii)
  • Ia si tu o jucarie!
    Ia si tu mai multe jucarii!
  • Am pus deoparte dulciuri pentru copii.(niste, cativa copii)
    Am pus deoparte dulciuri pentru copiii din clasa ta.(toti copiii)
  • E foarte importanta pronuntia, copilul sa auda ii sau iii in vorbire. Cand are de scris atrage-i atentia sa pronunte, sa desparta in silabe si apoi sa scrie.
    Exemplu:
    Zapada a acoperit pomii .
    Ai pronuntat pomii, deci cuvantul are doua silabe: po-mii
    Daca pronuntai pomi, atunci cuvantul ar fi avut o silaba: pomi.
  • Dicteaza-i cuvinte(substantive la numarul plural) care se scriu cu i si cu ii pentru a face diferenta.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu