characters characters

13/15 - Formulare si rezolvare de probleme
Grupa mare    Matematica

09 ianuarie 2014   
1. Confunda operatia ce trebuie efectuata.


Ce poti face ca parinte

  • Rezolvati impreuna probleme simple, cu suport vizual sau cu folosirea obiectelor. Foloseste pentru adunare termeni ca:„am primit”, „a mai adus”, „a mai venit ”etc, iar pentru scadere, termeni ca:„ a spart”, „a dat”, „a plecat” etc. Urmareste ca prescolarul sa inteleaga faptul ca prin adaugarea/scoaterea unui numar de obiecte la /din numarul initial, acesta creste, respectiv scade;
  • Realizati, impreuna cu cu copilul, prajituri sau gustari in care sa masurati cantitati ale ingredientelor, pe baza unei retete (o lingurita de.., o cana de…, un pumn de….). Formuleaza probleme legate de ingredientele folosite. Exemplu.: „Am pus doua cani cu faina si mai punem inca una. Cate cani cu faina am pus in total? sau „Trebuie sa punem 7 oua, am pus 5. Cate oua mai trebuie sa punem?”. Precizeaza de fiecare data ce operatie ai facut.


2. Dificultati in intelegerea problemei


Ce poti face ca parinte

  • Evita sa formulezi enunturi cu terminologie matematica, de tipul „5 creioane + 1 creion", ci vei spune „Maria are 5 creioane si a mai primit 1 creion, de la sora sa.". Nu vei zice „8 baloane - 2 baloane", ci „Aurel are 8 baloane. Vantul i-a luat 2 dintre ele." . Foloseste-te de un desen sau de obiecte concrete: creioane, carti, nuci, baloane, pe care copilul sa le manuiasca sau foloseste numaratoarea;
  • Formuleaza operatiile transpuse in continutul problemei ca actiuni de viata, actiuni pe care copilul le executa in mod real sau le transpune in joc de rol, de ex. La magazin. Copilul vine la magazin, cumpara, plateste, primeste restul. Pune copilul sa repete problema, pentru a te asigura ca a fost inteleasa.


3. Dificultati in formularea intrebarii


Ce poti face ca parinte

  • Utilizeaza situatii cotidiene pentru a stimula copilul sa realizeze operatii simple "Avem patru mere. Eu mananc un mar. Ce putem sa aflam?"
  • Formuleaza o problema simpla. Separa intrebarea de continut. Precizeaza ceea ce se da in problema, ceea ce se cere si cere copilului sa repete intrebarea si sa rezolve problema. Inversati rolurile: cere copilului sa formuleze o problema si tu sa gasesti rezolvarea ei;
  • Rezolvati impreuna probleme dupa imagini date. Cere copilului sa precizeze ce „intreaba” imaginea.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu