Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa adune si sa scada cu 1 si 2, de la 1 pana la 10, folosindu-se de obiecte.
(Exemplu: daca la 3 masinute adaugam 2 masinute, avem 5 masinute; daca din 5 coifuri luam 1 coif, avem 4 coifuri) - Sa recunoasca cand foloseste adunarea.
(Exemplu: la o grupa de mingi se adauga alte mingi si vor fi mai multe mingi) - Sa recunoasca cand foloseste scaderea.
(Exemplu: dintr-o grupa de baloane se iau cateva baloane si raman mai putine baloane) - Sa spuna legatura dintre semnele „+” si „=”, „-„ si „=”.
(Exemplu: cand adaugam bile unei grupe de bile este „+” si „=”arata ca obtinem o alta grupa cu mai multe bile; „-” arata ca luam cuburi dintr-o grupa si „=” arata ca obtinem o alta grupa cu mai putine cuburi) - Sa utilizeze corect semnele: + (plus), – (minus) si = (egal) doar intre cifre.
(Exemplu: completeaza corect „+” in exercitiul 4 ... 1 = 5) - Sa adune si sa scada in viata cotidiana.
(Exemplu 1: aduna bancnota de 5 lei cu una de 1 leu; Exemplu 2: calculeaza restul pe care trebuie sa-l primeasca de la 10 lei, dupa ce a cumparat un balon la 2 lei) - Sa foloseasca expresii potrivite adunarii si scaderii.
(Exemplu 1: cand aduna spune astfel:” 4 plus 1 egal 5”; Exemplu 2: cand scade spune astfel:” 8 minus 2 egal 6”)
Adauga tu primul comentariu: