Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa recunoasca in mediul ambiant formele geometrice: cerc si triunghi si sa le denumesca.
(Exemplu: spune ca panzele barcutelor si zmeul de hartie au forma de triunghi, rotile masinilor si farfuriile au forma de cerc) - Sa deseneze formele geometrice: cerc si triunghi.
(Exemplu: deseneaza cercuri si triunghiuri peste o linie deja trasata, dupa model sau fara sa aiba model) - Sa transforme cercul si triunghiul in diferite obiecte.
(Exemplu: sa transforme triunghiul intr-un cort si cercul intr-un ceas) - Sa construiasca triunghiul si cercul din diferite materiale.
(Exemplu: din betisoare, paie sau bete de chibrituri construieste triunghiul si din ata, sarma sau sfoara face cercul) - Sa grupeze formele geometrice in functie de criterii date: forma, culoare, marime, grosime.
(Exemplu: separa cercurile mici, subtiri si galbene de celelalte forme) - Sa motiveze apartenenta unei forme la o multime deja formata.
(Exemplu: extrage din multimea triunghiurilor rosii si mari, un triunghi rosu si mic, spunand ca acesta nu face parte din multimea data pentru ca este mic si rosu) - Sa execute desene decorative/artistice, constructii folosind formele geometrice. (Exemplu: face o floare folosind cercuri si triunghiuri).
Adauga tu primul comentariu: